Provozovatelé slevových portálů si mnou ruce, jejich zisky stále rostou

Slevové portály nabírají druhý dech. Jejich zisky rostou a dokonce jich začalo přibývat. Aktuálně můžeme se slevou nakoupit na 98 portálech.

Slevové servery vykazují stále větší zisky. Potvrzují to aktuální informace, které poskytl slevový agregátor Slevín.cz a platební brána PayLo. Celý trh slevových serverů dosáhl ve druhém čtvrtletí obratu 650 milionů korun, v prvním pololetí se potom obrat vyšplhal na 1,4 miliardy korun. Pořadí nejúspěšnějších serverů se v žebříčku TOP 10 nijak nezměnilo. Stále mu vévodí tři největší hráči. První místo obsadil Slevomat, druhé server Vykupto. Ani jeden z nich své výsledky v polovině roku nezveřejňuje, ale ze srovnání s loňským rokem je jasné, že budou mít před dalšími konkurenty velký náskok. Je také zřetelně vidět, že trh pokračuje v konsolidaci a je tu stabilní potenciál růstu.

Zhodnocení nejúspěšnějších slevových serverů podle obratu
Slevový server Obrat za první pololetí 2013 Obrat v roce 2012
Slevomat nezveřejněno 758 mil.
Vykupto nezveřejněno 320 mil.
Zapakatel 103 mil. 260 mil.
Pepa 95 mil. 138 mil.
Nakupvakci 82 mil.  102 mil.
Hyperslevy 79 mil. 159 mil.
Slever 50 mil. 60 mil.
Slevoteka 46 mil. 60 mil.
Newgo 34 mil. 54 mil.
Berslevu 28 mil. neuvedeno

Slevových portálů znovu mírně přibývá

Během posledního roku to šlo se slevovými portály od desíti k pěti. Trh plně ovládlo několik nejúspěšnějších lídrů a servery začaly po desítkách ubývat. Na jaře ale došlo ke změně. Nejdříve se tento stav zastavil a od května začalo serverů dokonce mírně přibývat. Do druhé poloviny roku jich aktivně vstupuje 98. Zdá se, že ustálený trh dokonce nabízí dostatek příležitostí pro vstup nových subjektů. Nebudou to ale mít jednoduché a měly by se proto úzce specializovat na konkrétní skupiny zákazníků. Všeobecně pojatý slevový server nebude mít v silné konkurenci velkou šanci uspět. Stále sledujeme konsolidaci trhu a zánik menších hráčů, které ale nahrazují nové pokusy těch, kteří ještě stále doufají v úspěch na trhu, kde jsou rozdané karty. Velká šance na úspěch tu pro nováčky není, snad jedině kdyby se dokázali zaměřit na nějakou doposud nepokrytou část trhu, potvrzuje Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz.

Trefou do černého je cestování

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Největší podíl na stále rostoucích ziscích mají zájezdy a dovolené. Na celkovém obratu se právě dovolené podílí z 62 %. A je to pochopitelné, protože podle aktuálních údajů stoupl zájem o nákup zájezdů na slevových serverech meziročně o 60 %. Velice výkonou kategorií je také zboží. Za to jsme v první polovině roku 2013 utratili o 82 % více peněz než za stejné období loni. Kvůli nižším cenám se ale zboží na celkovém obratu podílí jen 12 %. Největší poptávka je po elektronice, špercích, módě a také potravinách.

Například na serveru Zapakatel.cz se neprodávanější slevou prvního pololetí stal hit českých slevových serverů, Medovníček. Toho se prodalo skoro 7 000 kusů. Hned na druhém místě bylo Luxusní TAKE AWAY Sushi menu pro dva, koupilo si ho 5 000 zákazníků. Až na třetím místě jsou velké Flash disky, které ke koupi zlákaly 3 000 návštěvníků serveru.

widgety

Vývoj poptávky na slevových serverech
Skupina zboží nebo služeb První pololetí 2013 2012 2011
Zboží 22,5 % 1 2
Jídlo 21,5 % 2 1
Pobyty 15,5 % 3 4
Ostatní 12,6 % 4 3
Krása 13,3 % 5 5
Sport 7,5 % 6 6
Relaxace 4,5 % 7 7

Průměrná hodnota slevy v prvním pololetí činila 842 korun. V předcházejícím roce to bylo 637 korun. Výsledky tak potvrzují i zvyšování kvality prodávaného zboží, které vede i ke snižování počtu nabízených slev, ověřování před i v průběhu prodeje a rozchod s nespolehlivými dodavateli. Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi vyšplhala na 56 %, nakupující tak ušetřili celých
1,7 miliardy korun. Slevové agregátory se na obratech slevových serverů podílejí zhruba třetinou tržeb, a to v pořadí Skrz.cz, SlevyDnes.cz a Slevín.cz.

Slevovým agregátorům se otevírají nové možnosti

Díky neustálé popularitě slevových agregátorů a růstu jejich zisků chtějí jejich provozovatelé vstoupit do takzvané „fáze 3“ a rozvíjeli své aktivity. Rádi by nabídli své služby provozovatelům e-shopů a cestovním kancelářím, které prodávají zájezdy i prostřednictvím webových stránek. Pro ně by se totiž slevové servery mohly stát důležitou prodejní platformou v období akčních slev nebo sezonních výprodejů. Cílem našich aktivit pro následující období bude představit e-shopům slevové agregátory jako důležitý nový prodejní kanál, který může s minimálním úsilím výrazně navýšit jejich obraty prodejů, dodává Mario Megela, šéf slevového agregátoru Slevín.cz. Zdůrazňuje ovšem, že hlavními inzerenty na slevových agregátorech budou i nadále samotné slevové servery.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 8. 2013 17:04

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+