Hlavní navigace

Průzkum: Cestování zlevňuje a nákupy přes internet mění trh cestovních služeb

23. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) provedla průzkum týkající se vývoje cen zájezdů v České republice od roku 1990 do současnosti. Cestování je jednou z mála oblastí, které díky naší zvyšující se životní úrovni nezdražuje, upozorňuje v souvislosti s výzkumeme Tomio Okamura, člen prezidia a mluvčí AČCKA.

Týden vlastním autem v Chorvatsku s ubytováním v apartmánu tak například cestovní kanceláře nabízejí od roku 1990 do roku 2008 stále přibližně za 3000 Kč na osobu. Autobusový poznávací zájezd do Paříže zdražil od roku 1990 do roku 2008 o tisíc korun ze 4 na 5 tisíc Kč. Ve skutečnosti se ovšem nejedná o zdražení, jelikož zatímco v roce 1990 Češi cestovali starými autobusy a bydleli v nejlevnějším ubytovacím zařízení, nyní je standardem luxusní autobus s televizí a klimatizací a bydlí ve slušných hotelech, komentuje však tento výsledek Okamura. Díky velké poptávce českých turistů mohou CK nasmlouvat v hotelech mnohem výhodnější ceny v lepších ubytovacích zařízeních, takže nemůžeme hovořit o zdražení, naopak zájezdy jsou v požadovaném standardu nyní mnohem výhodnější, dodává Okamura. Týden letecky v Egyptě stojí letos oproti roku 1990 téměř polovinu – a to díky chartrovým letům a množstevním slevám, které mohou cestovní kanceláře nasmlouvat v závislosti na velké poptávce turistů po zájezdech.

Důvodem levnějšího cestování jsou stále vyšší průměrné příjmy, výhodnost chartrových letů a množstevní slevy cestovních kanceláří na dopravu i ubytování, tvrdí asociace. Podle aktuálních analýz v letošním roce již každý desátý český občan vycestuje za hranice leteckou přepravou, informuje Tomio Okamura.

Mezi změny, které ovlivnily cestování, řadí asociace také nákup zájezdů, letenek či hotelů přes internet.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).