Hlavní navigace

Ready-made firmy s víceletou historií novým hitem

Mít eseróčko s několikaletým zápisem v obchodním rejstříku. To je aktuální požadavek podnikatelů, kteří skupují ready-made společnosti. Jak vyplývá z údajů firmy Společnosti Online, v předcházejících letech nebyl přitom o starší firmy příliš velký zájem. Letos už tvoří více než polovinu všech prodaných společností u firmy Společnosti Online.

Ve srovnání s předcházejícími lety se jedná podle firmy Společnosti online o dramatický nárůst. Důvody však nejsou ekonomické nebo kvůli změně legislativy. Podnikatelům jde o image stabilní a delší dobu existující společnosti. S tímto vyjádřením však nesouhlasí Jan Mazánek ze společnosti, která dodala web dvěma alternativním prodejcům ready-made společností. Ti mají konečné ceny o 15 až 25 tisíc nižší a u nich o tomto trendu nevím, komentoval zprávu Společnosti Online v diskuzi.

V minulosti jsme zažili období, kdy výrazně vzrostl zájem o starší společnosti. Důvodem byla změna legislativy, a starší firma jednoznačně vyplatila. Dnes je motivem delší historie zápisu v obchodním rejstříku. Ta v partnerech vzbuzuje větší důvěru, než když jednají se společností založenou před měsícem, řekla Mária Ščamburová, obchodní ředitelka Společnosti online. Jak zároveň dodala, důvěryhodnosti nahrává i provedená inventura účetnictví za předchozí období.

Trh prodeje ready-made společností, tedy firem předzaložených a připravených k dalším prodeji, v České republice každým rokem narůstá. V roce 2009 podnikatelé koupili 2 600 těchto společností, v roce 2010 už 3090. V loňském roce tak každá osmá založená společnost vznikla jako ready-made.

Našli jste v článku chybu?
27. 7. 2011 13:24
Martin Rovný (neregistrovaný)
Hezký způsob jak získávat prokliky na vlastní weby. Ale férovější je zaplatit si reklamu.
13. 7. 2011 14:20
Jan Mazánek (neregistrovaný)
Spíš to bude tím, že Společnosti Online mají vysoké ceny a jsou už konkurenceschopní jen u těch, kteří připlatí za historii? Naše firma dodala web 2 alternativním prodejcům ready-made firem. Ti mají konečné ceny o 15-25tis. nižší a u nich o tomto trendu nevím. Že by PR článek Společnosti Online vytvářející poptávku po "něčem lepším" za účelem výprodeje starších firem?27. 7. 2011 13:42 redakčně upravil Admin serveru, důvod: Nepovolený odkaz