Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

RegioJet je na železnici 6 měsíců, k prasknutí žluté vlaky nejsou

Autor: 329515
Redakce

RegioJet je v Česku 6 měsíců, chystá další novinky, které mají přilákat další zákazníky. Mezitím už svou novou soupravu testuje také LEO Express.

Už 6 měsíců jezdí po českých kolejí žluté vlaky společnosti RegioJet. Ty dnes brázdí trasu Praha – Olomouc – Ostrava – Havířov, později začaly zajíždět i do Českého Těšína, Třince, Čadce, Kysuckého Nového Mesta a Žiliny. Za první půl rok své existence přepravily zhruba 315 tisíc cestujících. Obsazenost vlaků není ale 100%, pohybuje se v průměru od 80 do 90 %. 

Minulý týden byla obsazenost aktuálně ve výši 86 %. Denně tak RegioJet na trase Praha – Ostrava – Havířov – Žilina přepraví ve 14 spojích více než 2200 cestujících, doplnil Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti RegioJet. Čtěte více: Souboj RegioJet vs. České dráhy? 6:4 vyhrává firma RegioJet

RegioJet začal provozovat regionální spoje také na Slovensku, kde 4. března vyjely žluté vlaky na trasu Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Ty denně přepraví více než 4 tisíce cestujících.

V dalších měsících letošního roku chce RegioJet rozšířit své služby. Během jarních měsíců uvede do provozu další vozy. Současně nasadí na ranní vytížené vlaky z Ostravska a odpolední ve směru z Prahy vozy – tzv. internetové kavárny na kolejích. Čtěte více: RegioJet: ČD zneužívají své monopolní postavení

Další rozvoj nabídky služeb chystá RegioJet v oblasti palubního občerstvení. Do konce roku RegioJet chystá ještě další novinky týkající se interiéru svých vozů a také vylepšenou technologii v oblasti připojení k internetu.

Daň z příjmu závěr 2

Po žlutých vlacích se na železnici bude prohánět další konkurence Českých drah v podobě LEO Express. Ta v průběhu jara bude testovat svou nízkopodlažní elektrickou soupravu. Čtěte více: ČD: Lepší služby na železnici nikdo jiný nenabídne

LEO Express postupně nakoupí celkem pět takovýchto jednotek, které začnou ještě letos přepravovat cestující mezi Prahou a Ostravou. Naše vlaky jsou vybaveny technologiemi odpovídajícími roku 2012, a ne těmi z osmdesátých let minulého století, na jaké byli dosud Češi na železnici zvyklí, obul se do Český drah Leoš Novotný, majitel LEO Express. Ten zároveň doplnil, že chce být na železnici nejlepší.

Našli jste v článku chybu?
11. 4. 2012 21:12
Tomek (neregistrovaný)

Ono je to také o velikosti distribuční sítě. Například ČD spolupracují (po vzoru DB) s diskontním řetězcem Lidl a prodávají jízdenky na pokladnách Lidlu. A ještě masírují jeho zákazníky v Lidl letáku. Kdežto u RJ spousta lidí ani neví jak na něj koupit jízdenku.