Registrační pokladny by měly být povinné, žádá Svaz obchodu a cestovního ruchu

Svaz obchodu a cestovního ruchu o sobě dává opět vědět. Místo vyšší DPH chce zvýšit pojistné pro OSVČ a zavést povinné užívání registračních pokladen.

Místo plánového zvýšení sazeb DPH od roku 2013 by se raději měly zavést povinné registrační pokladny nebo elektronické účetnictví, žádá vládu Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR). Podle svazu totiž vyšší DPH zhorší konkurenceschopnost stávajících plátců DPH oproti neplátcům daně a nahraje daňovým únikům. SOCR tvrdí, že skoro 70 % obchodníků, převážně fyzických osob, nejsou plátci DPH, a to výhradně z důvodu, že neexistuje nástroj, který by je k přihlášení se k této povinnosti přinutil. U obchodníků – cizinců, fyzických osob, je údajně plátcem DPH pouze asi 5 % obchodníků, zatímco z ekonomických propočtů svazu bych jich mělo být minimálně 90 %.

Předkládáme vládě jako na talíři konkrétní propracované a hlavně odsouhlasené návrhy, které schválila bez jakýchkoliv připomínek vrcholová reprezentace podnikatelské delegace, komentoval návrh Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR. Juračka dále dodal, že se firmy shodly, že je lepší zpřísnění podmínek a částečné navýšení administrativní zátěže v oblastech odvodů, než se nechat v relativně krátké době zlikvidovat stále více rostoucími a expandujícími vlivy šedé ekonomiky a nekalé konkurence. Svaz navíc stále trvá na výraznějším omezení výdajových paušálů a zvýšení zdravotního a sociálního pojištění pro OSVČ. Čtěte více: Těžké časy pro OSVČ. V obchodu i cestovním ruchu

widgety

Hrozí konec služby cash back

Jak včera uvedl na tiskové konferenci Juračka, hrozí též konec služby cash back. Na začátku letošního července by totiž mělo začít platit přechodné ustanovení zákona o oběhu bankovek a mincí, která využití cash backu zkomplikuje. Zákon totiž požaduje, aby obsluha služby cash back absolvovala odborný kurz o rozpoznávání bankovek a mincí podezřelých z padělání nebo pozměňování, certifikovaný Českou národní bankou. To, že nejde o běžné školení, ale poměrně drahou záležitost, dokládá fakt, že někteří obchodníci již zvažují zrušení této služby. Proškolení tisíců zaměstnanců by provozovatele vyšlo řádově na miliony korun, byť jde spíše o marketingový prostředek než výdělečný prvek, dodal Juračka.

Podle Juračky je zavedení povinnosti dle zákona kontraproduktivní a zbytečnou administrativní a finanční zátěží pro podnikatele. Obchodníkům, kteří by požadavky nesplnili, navíc hrozí pokuta až ve výši 10 milionů korun. SOCR ČR proto navrhuje, aby povinnost školení platila pouze pro bankovní prostředí. Čtěte také: Část peněz zpět za nákupy online, lákají zákazníky nové internetové projekty. Jak fungují?

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 4. 2012 0:10

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+