Registrační pokladny střídá online registrace tržeb živnostníků

Efektivitu výběru daní by mohla namísto plánovaných registračních pokladen zajistit online registrace tržeb živnostníků. Nejdříve v roce 2016.

Online registrace tržeb by měla fungovat jako počítačové rozhraní, které umožní reportovat o tržbách jednotlivých podnikatelů. Nahradit by měla původně plánované registrační pokladny, jejichž pořízení je příliš nákladné. Ministerstvo financí se tak nechalo inspirovat v Chorvatsku, kde se podobný systém pro kontrolu příjmů a plateb daní podnikatel osvědčil.

Čtěte také: Už jste ve firmě upravili společenské smlouvy dle zákona? Čas na změnu se krátí


Autor: 258398

Podle slov náměstkyně ministra financí Simony Hornochové by online registrace tržeb mohla fungovat od roku 2016. V tuto chvíli se pracuje na přípravě tendru na dodání potřebného softwaru. Jeho nákup chce ministerstvo financí pokrýt z peněz z Evropské unie.

Čtěte také: Začínají se posílat složenky k dani z nemovitostí. Čtěte, dokdy a jak daň platit

Výnosy z efektivnějšího výběru daní budou podle odhadů ministerstva činit jednotky až deset miliard korun. S takovým navýšením příjmů by byl úřad spokojený, hodnotí Hornochová.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 8. 2014 15:21

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+