Hlavní navigace

Retro značky slaví úspěch, v Praze otevřela první prodejna značky Pedro

 Autor: www.candyplus.cz, podle licence: Public domain
Daniel Morávek

Češi socialistickým retro značkám fandí a řadě z nich se tak daří prosadit. Například značka Pedro má nyní vlastní prodejnu v Praze v Letňanech.

Že slaví retro značky v Česku úspěch, dokazuje i expanze značky Pedro. Nejen že už Pedro není pouze žvýkačka, nýbrž značka mnohem širšího portfolia sladkostí, nově má ale Pedro i první samostatnou kamennou prodejnu. Jak upozornil Mediář.cz, obchod byl před několika dny otevřen v pražských Letňanech.

Pedro má vlastní prodejnu

Už na jaře letošního roku rozšířila společnost Candy Plus Sweet Factory značku Pedro o další druhy laskomin. K tradiční žvýkačce přibyly například želé bonbóny, lízatka nebo černá lékořice. Společnost Candy Plus Sweet Factory navíc před několika dny otevřela první kamennou prodejnu, která výhradně prodává produkty značky Pedro. Zákazníci si kromě žvýkaček mohou zakoupit bonbóny, jejichž cena se odvíjí od jejich hmotnosti. Pedro ale samozřejmě není jedinou retro značkou, která se po revoluci úspěšně vrátila. 

Čtěte více: Kofola, Botas, Igráček. Socialistické retro značky dobývají český trh

Největší úspěchy slaví Kofola

Největší úspěch z obnovených značek slaví jednoznačně Kofola. Rozmach Kofoly v roce 2001 nastartovala reklamní kampaň se sloganem “Když ji miluješ, není co řešit”, díky které obliba a prodeje limonád Kofola začaly raketově růst. V minulém roce firma Kofola vykázala tržby 6,2 miliardy korun a hrubý zisk ve výši 2,4 miliardy korun. 

Daří se rovněž značce Igráček, kterou opětovně zavedla firma Efko, český výrobce her a hraček. Oproti původnímu Igráčkovi prošel jeho nový kolega několika technickými úpravami a redesignem. Kromě pevnější konstrukce disponuje i otočným zápěstím, v obličeji již nemá pouze jeden výraz a přibyly mu brýle a bradka. Nový Igráček navíc nevykonává pouze povolání, nýbrž mu přibyla i figurková rodina. Do roka po znovuobnovení Igráčka se prodalo čtvrt milionu figurek. Oblibě Igráčka pomáhá též marketingová strategie společnosti Efko, která začala vydávat časopis Igráček, pořádá o Igráčkovi různé výstavy a akce. 

Jak dopadne Favorit?

O něco hůře se daří značce Botas. Po počátečním nadšení z návratu této značky přišlo vystřízlivění. Firma Botas končila v letech 2010 až 2013 v mínusu v řádu milionů korun. Přesto se botasky stále prodávají a firma uvažuje, že pod značkou Botas bude prodávat i oblečení. Mezi znovuobnovené socialistické značky se nedávno zařadil také Favorit slovenského podnikatele Richarda Galoviče. Zda se nová kola Favorit, která se řadí do vyšší cenové kategorie a jsou zákazníkům vyráběna přesně na míru, dokáží na trhu prosadit a udržet, ukáže ale až čas. 

Našli jste v článku chybu?

3. 7. 2015 1:21

XXX (neregistrovaný)

Co se týká toho Pedra, tak ta žvýkačka se vůbec nepovedla. Co se týká jiných sladkostí, tak pokud je to opravdu od Candy Sweet tak by to mohlo fungovat. Např. dokud vyráběla tahle firma pro Nestlé Besipky a jiná "lipa" tak to mělo nějakou chu´t a kvalitu jako před lety. Pak je myslím Nestlé koplo pryč a začali to vyrábět jednak sami jako noname (což je nejlepší, ten velký sáček mixu někde v malé prodejně za pár korun) a teď jako Pedro (hlavně) pro supermarkety, čemuž odpovídá cena i malá gramáž.…

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Lupa.cz: Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Na koho se v Křišťálové Lupě nedostalo?

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: Hospody a EET? Mají technické problémy

Hospody a EET? Mají technické problémy

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi