Hlavní navigace

Řízkárna páchá sebevraždu, aneb jak opravdu nekomunikovat na Facebooku

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

Facebookové stránky a komunikace na nich vám může pomoci. A nebo také ublížit, pokud budete komunikovat tak, jak to dělá restaurace Řízkárna.

Kdo v poslední dvou dnech zabrousil na FB stránky restaurace Řízkárna, musí si připadat jak Alenka v říši divů. Restaurace totiž svými příspěvky páchá doslova podnikatelskou sebevraždu v přímém přenosu. Napadá imigranty a uživatele, kteří se ohledně toho kriticky ozvali, pak častuje urážkami. Pokud restauraci někdo nehacknul účet, jedná se ukázkový příklad, jak nekomunikovat se zákazníky.

Čtěte také: 5 ukázkových příkladů, jak (ne)komunikovat na Facebooku se zákazníky

Řízkárna nadává na FB uživatelům

Ilustrační obrázek.
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Firemní facebookové stránky patří již běžně do marketingového mixu firem. Aby však měly význam, je nutné je umět správně využívat a především na nich vhodně komunikovat. Pokud to firma nezvládá, mohou ji stránky spíše ublížit. Ukázkovým příkladem, jak byste neměli na Facebooku (ale vlastně ani kdekoli jinde) komunikovat se zákazníky, jsou příspěvky, které se v posledních dnech objevily na FB stránce restaurace Řízkárna. Na stránky upozornil publicista Daniel Dočekal.

Včera se profilu restaurace objevila fotka “smutného řízku” s popisem, že ty co se sem a jinam kýblují nepodporujeme ..... Už to , že nejí ŘÍZKY napovídá, že s našimi zvyklostmi a tradicemi nemají opravdu nic společného. Text následně pokračuje dalšími útoky na imigranty a je zakončen větou: Také nás to mohlo napadnout, všude samej HUMMUS a museli jsme rozsvítit i ve dne, asi už tenkrát bylo pod mrakem…

Na následnou kritiku daného příspěvku reagovala Řízkárna invektivami vůči uživatelům, které se navíc neustále stupňují. Pokud restauraci někdo nenaboural účet, jedná se podnikatelskou sebevraždu. Takto se zákazníky totiž rozhodně nekomunikuje. Ač je zákazník sebenepříjemnější, sebearogantnější či sebekritičtější, odepisovat ve stejném duchu je nejkratší cestou do podnikatelského pekla. Podnikatelé si totiž musí uvědomit, že odpověď na profilu si nepřečte pouze zákazník, který dotaz/připomínku/kritiku napsal, nýbrž všichni fanoušci, kteří mají na profil přístup.

Jak poznamenal na svých stránkách Daniel Dočekal, nabízí se řada otázek. Co si o tom myslet

  1. Je to autentické a autor je prostě magor
  2. Je to autentické a autor si myslí, že je děsně vipný
  3. Je to hack
  4. Správce Stránky na Facebook nedostal zaplaceno
  5. Je to stažistka
  6. Celé se nám to jenom zdá

Na závěr se sluší dodat, že Řízkárna je restaurace, které před časem extrémisté zapálili několik vozů kvůli tomu, že neplatila svým zaměstnancům.

Našli jste v článku chybu?

16. 8. 2015 4:33

rk (neregistrovaný)

Docela mne pobavil trefný postřeh autora jednoho z komentů na jejich fb. České řízky, česká restaurace pro milovníky všeho českého, bla bla bla... A pak v žebříčku nejoblíbenějších produktů: číslo 1 Wiener schnitzel :))

28. 8. 2015 8:35

Nejen v Chicagu. Co třeba Dětenice kousek od Prahy?
Přiznám se, že můj šálek kávy to není, já mám naopak rád, když se ke mně chová obsluha uctivě, takže tam nepůjdu, ale třeba z mých přátel a kolegů z práce tam bylo spoustu lidí a byli moc spokojeni.

Navíc v restauraci mi jde hlavně o to, jak se tam chovají k zákazníkům, kteří opravdu do restaurace přijdou a ne k nějakým řvounům na FB. Naopak, to že je někdo ochotný se postavit za svůj názor (který není zrovna "in" a "cool") i za cenu, že to oh…


Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření