Hlavní navigace

Roste obliba českých potravin, velké řetězce to zneklidňuje

Redakce

Už si do úst nevložíme jen tak něco. Stále více Čechů při nákupech sáhne po regionální potravině. Co na to velké řetězce?

Levné výrobky z dovozu jsou stále cílem nákupů velké většiny z nás, ale poslední dobou přibývá lidí, kteří si rádi za český výrobek připlatí. Na nedávné konferenci Retail Summit v Praze jasně zazněl názor ze strany zástupců obchodů a výrobců, že česká a hlavně ta regionální produkce se opět pomalu stává nedílnou součástí tuzemského maloobchodu.


www.isifa.cz

Stále více jsme ochotni zaplatit za kvalitu

Česká produkce začíná být velkými řetězci vnímána jako konkurence. A to natolik, že se snaží omezit počet prodejen s farmářskými a regionálními potravinami v obchodních centrech. To také potvrdil pro server Ihned.cz šéf jihočeského podniku, jež si nepřál být jmenován: Oni se opravdu začínají bát. Regionální potraviny jsou trend, na který ale velké řetězce neví, jak správně reagovat a jak s nimi jednat.

Raději český než třeba ten polský výrobek

Češi se poslední dobou při nákupech mnohem více zajímají o původ potravin. Jednoznačně má na tom velký podíl řada afér s nekvalitními výrobky ze zahraničí, třeba právě z Polska. Média jednotlivé kauzy dokázala natolik rozpitvat, že je teď čím dál častější praxí nejprve pročíst etiketu, a až na základě toho výrobek vhazovat do nákupního košíku.

Lidi už si nenechají líbit to, co ještě nedávno přehlíželi. A na to reagují i výrobci. Postupně se to opravdu zlepšuje a nyní kvalita potravin reálně stoupá, potvrdila pro server Ihned.cz Klára Dubská, ředitelka velkoobchodu CBA Nuget pro Čechy.

Čtěte také: Dočasné zákazy nebo pokuty? Co vyřeší problém s polskými potravinami?

Velké řetězce by měly najít společnou řeč s malými výrobci

České potraviny jsou v regálech obchodů vyhledávány čím dál častěji. Především ty regionální. Na tento fakt už reagují například Kostelecké uzeniny, které se chystají zaměřit na prodej masa od konkrétních farmářů, jak pro server Ihned.cz prozradil Jan Škrabánek, marketingový ředitel Kosteleckých uzenin: Zákazník je náročnější a chytřejší. Lidé se vrátili na tradiční trh a je na nás, abychom si je udrželi, doplňuje.

Ministr zemědělství Marian Jurečka ještě coby kandidát přišel s návrhem, že by obchodní řetězce mohly mít povinnost nabízet určitý podíl potravin z tuzemské výroby. Inspiraci chce hledat u slovenských sousedů, kde vláda hodlá podobným způsobem zvýšit podíl slovenských potravin v obchodech. Jednu z prvních cest proto plánuji udělat na Slovensko, kde se chci potkat s ministrem zemědělství, prozradil pro server Lidovky.cz Marian Jurečka.

Kvalita versus cena

Viceprezident Potravinářské komory České republiky Hynek Strnad se rostoucí oblibě české potraviny mírně brání. Podle jeho slov je na prvním místě ještě stále cena za produkt: Jedna věc jsou preference, kdy vám většina lidí řekne, že chce české potraviny. A druhá věc je pak realita, kdy se část z těch lidí rozhoduje nakonec výhradně podle ceny. Podobné smýšlení přisuzuje především starší generaci, proto navrhuje, aby se čeští prodejci zaměřili především na tu generaci mladší.

Čtěte také: Je štrůdl až moc obyčejný pro rozjezd firmy? Omyl, právě naopak

Našli jste v článku chybu?

18. 2. 2014 11:57

Honzas (neregistrovaný)

Oni to území totiž dobijí, takže i s "i" to dává smysl...
Nedává mi moc smysl univerzální tažení proti polským potravinám, namísto tažení proti tradičním českým značkám, které jejich oficiální vlastníci nechávají vyrábět ve zmíněném Polsku, ovšem s novou recepturou, která už nemá s původní chutí nic společného.


12. 2. 2014 23:21

P2010 (neregistrovaný)

Fuj, "dobytem" (inteligentni diskusni fora umoznuji editaci prispevku alepson po urcite dobe).

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

DigiZone.cz: Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Flix TV: dva set-top boxy za korunu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Certifikáty zadarmo jsou horší než za peníze?

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky