Ruský boháč rozdá svým dělníkům miliony. Chce je motivovat k práci

60 milionů korun na odměnách pro 120 dělníků? To není pohádka, ale ruská realita. Takto motivovat podřízené se rozhodl jeden z tamních miliardářů.

Ruský boháč rozdá svým dělníkům miliony. Chce je motivovat k práci

Spolumajitel ruské společnosti RusAl Oleg Děripaska přichází s neobvyklým motivačním nástrojem. Aby zlepšil výkony a povzbudil motivaci svých podřízených, rozhodl se je finančně odměnit. A nepůjde o žádné drobné. Děripaska zaměstnancům rozdá 3 miliony dolarů, v přepočtu asi 60 milionů korun. Jde o peníze, které tento boháč, jehož jmění se odhaduje na 8,5 miliardy dolarů, dostal loni jako bonus a teď je převádí do speciálního fondu pro odměňování zaměstnanců. Ten za ně postupně nakoupí 0,05 % akcií hliníkárenského gigantu a právě akciemi firmy budou nejlepší pracovníci odměňováni. Jak napsal deník The Moscow Times, na odměnu se v prvním kole může těšit zhruba 120 lidí. 90 % z nich mají být obyčejní tovární dělníci. RusAl jim akcie rozdá 20. července a za všechny nabíc uhradí veškeré daně, které by po získání akcií museli zaplatit.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Děripaska věří, že tento ojedinělý způsob motivování zaměstnanců se mu vyplatí a v případě úspěchu hodlá v takovém odměňování dělníků dál pokračovat. Bude si to moci dovolit, protože RusAl je největším světovým producentem hliníku. Má továrny v 19 zemích a po celém světě zaměstnává více než 72 000 lidí. Oleg Děripaska by si tímto svým krokem také zřejmě rád zlešil pověst tvrdého a necitelného obchodníka. Je o něm známo, že mívá se svými zaměstnanci konflikty. Před čtyřmi lety dokonce kvůli tomu, že jedna společnost Basic Element zastavila výrobu, neváhal nechat zablokovat federální dálnici a vůbec nemyslel na to, kolik lidí tím připravil o práci. 

EBF

Poptávka po šifrované komunikaci roste, manažeři mají obavy 

Nejen v souvislosti s kauzami, které v posledních dnech hýbou českou politickou scénou, zaznamenávají agentury zajišťující bezpečnost významný nárůst v poptávce po zařízeních sloužících k šifrování komunikace. Šifrované e-maily jsou prostředkem na trhu dostupným už delší dobu, v současnosti se trendem ale stává šifrovaná komunikace pomocí krátkých textových zpráv, přes takzvaný messenger. V poslední době se opakovaně setkáváme s poptávkami klientů po tom, abychom zjistili, zda jsou či nejsou odposloucháváni. Marně jim vysvětlujeme, že toto zkrátka zjistit nelze. Často ale opomínají, že svou komunikaci s okolním světem mohou v dnešní době už vcelku jednoduše šifrovat, třeba instalací jednoduché šifrovací aplikace přímo do mobilního telefonu, a tím případným útočníkům značně zkomplikovat práci, uvádí specialista na komerční bezpečnost Jiří Pudich ze společnosti Premium Systems

Pokud se útočníci snaží prolomit šifrovanou komunikaci pomoci krátkých textových zpráv fungující na principu šifrované komunikace datovým tokem po internetu, vidí jen nesmyslnou změť znaků. V budoucnu se tedy můžeme dočkat toho, že každý z nás bude mít ve svých mobilních telefonech speciální adresáře obsahující kontakty pro šifrovanou komunikaci, někteří možná tomuto způsobu bezpečné komunikace dají přednost zcela a od nezabezpečených zpráv úplně upustí. U větších firem bývá běžné, že si top management objedná prohlídku klíčových prostor, zda se zde nevyskytují odposlouchávací či jiná zařízení, zabezpečí všechny hard disky služebních počítačů, dávají si pozor na emaily, ale krátké textové zprávy často jako hrozbu úniku informací nevidí, uzavírá Jiří Pudich.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+