Slevové portály budou odhalovat nepoctivé prodejce

Asociace portálů hromadného nakupování chce zatočit s nepoctivými prodejci. Kromě zavedeného black listu budou na podvodníky upozorňovat i jejich konkurenti.

Provozovatelé slevových portálů a podnikatelé nabízející na nich své služby budou nově moci upozorňovat na nekalé obchodní praktiky některých svých konkurentů a bojovat tak za dobré jméno firem, které při podnikání ve slevovém byznysu jednají poctivě. K této spolupráci je nyní vyzývá Asociace portálů hromadného nakupování. Podnikatelé mohou sdílet své negativní zkušenosti s některými portály a upozorňovat na případy, kdy se setkali s neseriózním přístupem. Obracíme se zejména na podnikatele, kteří se ze strany slevových portálů setkali s tím, že jim nebyla doručena platba nebo narazili na problémy, které jim komplikují podnikání, říká za Asociaci portálů hromadného nakupování David Antić. Podle něj je zveřejňování seznamů nepoctivých portálů a jejich praktik prakticky jedinou účinnou zbraní.

Ilustrační obrázek.
Autor: http://www.isifa.com

Podnikatelé mohou sami upozornit na podvodné slevové servery.

Asociace portálů hromadného nakupování už dříve zavedla také černou listinu pro provozovny a portály, které základní principy hromadného nakupování porušují. Podobný seznam je k nahlédnutí také na webu Bloklist.cz. Podvodných firem v nich stále přibývá. Nejčastěji se objevují problémy s průtahy v dodávkách nebo nedodání zboží, nekomunikace se zákazníky nebo provozovateli slevových portálů nebo předražování zboží. Pozor by si zákazníci měli dát například na servery Netradicni-aktivity.cz, Krasnesvicky.cz nebo Nebeslev.cz.

Stoupá zájem o pojištění slevových voucherů

Dalším opatřením před nepoctivými prodejci je zavedení pojištění voucherů. Díky tomu se zrychlila reklamace služeb. Vrácení peněz na účet nebo nabití kreditu nyní trvá u pojištěných portálů v průměru čtyři dny, zatímco u nepojištěných portálů může jít až o třináct dní.

Zavedení pojištění voucherů přispělo k větší spokojenosti klientů. Podle průzkumu provedeného přímo Asociací portálů hromadného nakupování si pojištěné vouchery koupí celá polovina zákazníků. Zákazníci s pojištěnými vouchery jsou spokojenější jak s kvalitou služeb, tak především s průběhem reklamací. K těm došlo z různých důvodů u 2,8 % voucherů. Spokojenost s průběhem reklamačního řízení pojištěných voucherů dosáhla 75 %, u nepojištěných portálů byla kvalitativní úroveň podstatně nižší, spokojených zákazníků bylo pouze 34 %, dokládá David Antić.

widgety

K úplnému vyřešení problémů ale ani pojištění voucherů nebo černé listiny nepomáhají. Nakupující i podnikatelé, kteří přes slevové servery nabízí své služby, by se proto měli vždy seznámit s referencemi na vybraný portál a najít si o něm všechny dostupné informace. Pouze tak lze minimalizovat riziko ztráty peněz. V případě potíží je dobré kontaktovat Asociaci portálů hromadného nakupování, Českou obchodní inspekci nebo Policii ČR. 

Slevové portály se v České republice těší velké oblibě. A to i přesto, že někteří lidé s nimi mají špatné zkušenosti. Denně se na nich utratí zhruba 8 milionů korun za 11 000 voucherů.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+