Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Spotřebitelské spory bude možné řešit mimosoudně

Spory mezi obchodníky a spotřebiteli bude od dubna možné řešit mimosoudně. S odvoláním na Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) o tom informovala ČTK. Mimosoudní řešení sporů bude rychlejší a méně nákladné než klasická soudní cesta. V plánu je takto ročně vyřešit až tři tisíce sporů. Pilotní projekt vyšel ze spolupráce MPO, Hospodářské komory a spotřebitelských organizací.

Nový systém využívá existující legislativu, a nebylo tedy nutné měnit zákony, ani zřizovat nové instituce. Předpokládáme, že mimosoudní řešení konkrétního sporu nebude trvat déle než dva měsíce, tedy výrazně méně, než je průměrná doba řízení u soudu, řekl k novince ministr Martin Říman. Soudy ročně řeší až 7000 spotřebi­telských sporů. Fakt, že řízení vyjde levněji než soud, považuje Říman za motivující pro poškozeného zákazníka i podnikatele.

Jaromír Drábek, preziden Hospodářské komory, projekt vítá. V Česku momentálně možnost řešit spotřebitelské spory minosoudně prakticky neexistuje. Obě strany se však na mimosoudním řešení sporu musí shodnout.

Našli jste v článku chybu?