Stále existují lidé, kteří přes internet nikdy nenakupovali. Kolik jich je?

Mladá generace do 30 let patří mezi nejčastější zákazníky e-shopů. Existují stále ti, kteří on-line nákup nikdy nerealizovali. Kolik takových lidí je?

Každý týden si nákupem online zpestří svůj život bezmála 14 procent nakupujících. Jednou za měsíc nakoupí na internetu přes 40 procent respondentů. Vyplývá to z aktuálního výzkumu společnosti GfK Czech, který se týká online nakupování.

6 procent lidí nikdy na internetu nenakupovalo

Jak z průzkumu dále vyplynulo, pouze 6 procent dotázaných uvedlo, že si nikdy přes internet nepořídili žádné zboží ani službu.

Čtěte také: Podívejte se, jak bude vypadat balíkomat, nová služba Česká pošty

Nejvíce nakupují na internetu mladší ročníky od 20 do 29 let, a to často i několikrát do měsíce. Jsou to především lidé s nejvyšším vzděláním, svobodní i zadaní, bez výraznějšího regionálního rozdílu (výjimkou je Praha).

Nejčastěji nakupují také podnikatelé

Nejčastěji pak nakupují online podnikatelé, studenti a ženy na mateřské dovolené. Mezi nejžádanější zboží patří elektronika a oblečení (35–40 procent), teprve až poté se na pomyslném žebříčku usadila kosmetika, audio a video nosiče a knihy (20 procent.)

Čtěte také: 80 % kontrolovaných e-shopů porušilo zákon. Čtěte, jaké byly časté prohřešky

Pořízení dovolené a finančních služeb přes internet je kolem 10 procent a nejnižší zájem vykazuje stále nepříliš používaný nákup potravin. Prakticky většina lidí pořizuje nákupy přes specializované e-shopy (80 procent) a jen necelá polovina využívá on-line aplikace kamenného obchodu (48 procent). 

Důležitou roli zde hraje věk zákazníka, kdy právě s rostoucím věkem klesá ochota nakupovat přes aplikaci kamenného obchodu, uvedla Andrea Winklerová, mluvčí GfK Czech.

Čtěte také: Mobilní revoluce je tady. Přicházejí mobilní platby pomocí Mobito

widgety

Podle ní u nákupu online stále převažuje placení hotovosti při předání zboží (62 procent) či přímým bankovním převodem ze svého účtu na účet prodejce (56 procent). Zákazníci však začínají více používat nové modernější metody platby, kdy již čtvrtina z nich používá i platbu kartou online, následovanou speciálními platebními systémy, uzavřela Winklerová.

Foto: www.isifa.com

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+