Štědrým dnem nákupní horečka nekončí. Nepodceňte v e-shopu lednové výprodeje

Vánoční shon sice už vrcholí, nákupní horečka však bude pokračovat i v lednu. E-shopy by proto neměly utlumovat své aktivity, ale naopak nákupní síly využít.

Vánoční šílenství v dnešních dnech vrcholí a obchodníci zažívají doslova žně. Ani e-shopy nejsou v tomto ohledu výjimkou. Někteří internetoví obchodníci se však mylně domnívají, že Štědrým dnem nákupní shon končí. Jak ale upozorňují odborníci, lednové výprodeje se staly hitem posledních let a čím dál tím více lidí čeká s nákupy právě na toto období. Kdo podcení začátek roku, připravuje sám sebe o zajímavé zisky. 

Čtěte také: 7 častých chyb, které e-shopy dělají v souvislosti s Vánocemi

Lidé utrácí v lednu jako o život

Ilustrační obrázek.
Autor: isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek.

Lednová nákupní horečka se již pomalu a jistě stala tradicí, kterou by si e-shopy neměly dovolit ignorovat. Velká část lidí totiž dostane pod stromeček peníze, které chce brzy utratit. Hned 24. prosince večer začínají lidé utrácet peníze, které dostali pod stromeček, a využívat různých dárkových kupónů. Na tuto skutečnost je potřeba pamatovat také při plánování rozpočtu na kampaň a nevystřílet všechny náboje před vánočními svátky, upozornil Jan Janča, obchodní ředitel agentury Cognito.cz.

Nejde ale jen o lidi, kteří dostali pod stromeček peníze. Velký zájem bývá v lednovém období bývá i o elektroniku, bílé zboží a další produkty. Je proto chybou začít nyní utlumovat marketingové aktivity. Některé e-shopy svou online propagaci v lednu výrazně utlumují, místo aby využily nákupní síly, která se nabízí.  Ze zkušeností z minulých let soudím, že k útlumu tržeb dojde spíše až po únorovém svátku sv. Valentýna, potvrdila serveru Podnikatel.cz Helena Smolíková, Key Account Manager v digitální agentuře Dobrý web.

Helena Smolíková proto e-shopařům radí tři následující věci ohledně lednových výprodejů:

  1. Zaměřte se vždy na konkrétní prezentaci slev.
  2. Vyhýbejte se zavádějícím formulacím „slevy až ….“, se kterými mají potenciální zákazníci často špatné zkušenosti.
  3. Veďte potenciálního zákazníka co nejkratší cestou k cíli, tedy co nejvíce zjednodušte nákupní proces.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+