Hlavní navigace

Supermoderní vzhled? Do zaměstnání rozhodně NE!

 Autor: 258398
Jan Vinter 25. 11. 2007

Pokud nepracujete pro někoho jako jsou Gaultier, Kenzo nebo Versace, neuvádíte módní program v televizi, nepracujete jako propagátor módy, nejste hvězda showbyznysu ani sportovní ikona, není ve vašem šatníku místo pro nové extrémní módní styly a různé výstřelky. Respektive je tam mít můžete, ale neměli byste je nosit do zaměstnání.

Originalitu v oblékání možná ocení kolegyně a snad i někteří kolegové, ale určitě ne nadřízení, obchodní partneři a zákazníci. Také je pravděpodobné, že zaměstnanec v supermoderním modelu bude působit dojmem rebela, který se vzpírá všemu, co firma proklamuje. Při nákupu oděvů do zaměstnání je proto nutné se vyvarovat zbytečně bizarních stylů a extrémních nových materiálů nebo barev, ať už se zdají nejúžasnější.

Mnozí mladí muži, zvláště v oblasti bankovnictví a korporátní sféry, dnes s oblibou zkoušejí posunout hranice podnikových zvyklostí tím, že si chtějí vybudovat individuálnější a tvořivější image. Nosí obleky křiklavých barev, náušnice, dlouhé vlasy.

V současné době, na rozdíl od dob minulých, není obvyklé, že by zaměstnavatel vyhodil někoho jen proto, že se podle norem firmy neobléká nebo vypadá nevhodně. Většinou se snaží zaměstnavatelé sami nebo prostřednictvím svých poradců na image tyto „rebelanty“ přesvědčit, že se staví proti uznávanému a léty budovanému image firmy, a tím si pod sebou podřezávají větev kariérního růstu. Mnoho mladých mužů skutečně touží být výraznější, mít svůj vlastní styl a cítí se frustrovaní, když mají nosit neutrální a podle nich bezvýrazné „firemní uniformy“.

Pánská móda

Jak se obléci podle aktuální módy?

Čtěte články Magdalény Drsové.

Jenže vypadat zajímavě a osobitě bez toho, aby tím člověk neurazil některé kolegy (zvláště ty starší) a minimálně si nezbrzdil svůj kariérní růst, je těžké. Proto je lepší si místo superodvážných střihů zvolit oblek evropského stylu, který se od toho, co nosí kolegové, jen lehce liší materiálem a barvou.

Jestliže je někdo v práci obklopen proužky a jednobarevnými obleky, může zkusit jemně tkané látky se zajímavými barevnými tečkami rozeznatelnými jen zblízka. Doplnit je třeba bílou košilí s odstínem jiné barvy – ne tak, aby křičela: „Pozor, přichází oranžová!“, ale opravdu jen s nádechem oranžové.

Kravaty je třeba volit kvalitní a s netradičním vzorem. V případě, že vzor je nezvyklý, mělo by se dbát na to, aby byl spíš menší. Křiklavým barvám kravat se raději vyhnout. Výsledkem bude zajímavý, individuální image, který nikoho neurazí.

Nikoho nelze nutit chovat podle předem daných pravidel. Ten, kdo si na originalitu oblečení potrpí i v práci, by ale měl spíše začít podnikat a budovat si svoji vlastní neokázalou image. Vzorem mu pak může být Sir Richard Branson – majitel firmy Virgin a jeden z nejbohatších lidí světa. Obleky nikdy nenosil a výjimku udělal jen v mimořádných situacích, například když přebíral vyznamenání Jejího veličenstva.

Anketa

V čem chodíte do práce?

Našli jste v článku chybu?

26. 11. 2007 14:39

Tady je potřeba ještě říci, že často lidé, kteří uznávají firemní kulturu a oblek (kostým)nosí, nemusí nutně lépe vypadat než ti, kteří dělají pravý opak. Ono totiž "vyrazit" do práce v obleku ještě neznamená, že budu vypadat slušně a obchodní partner se mě nelekne. Z vlastní zkušenosti vím, že některé kreace typu vytažené oblekové kalhoty až pod prsa, košile divotvorných barev a špatně uvázané kravaty moc krásy nenadělají a pro oko tedy nic moc:)). Takže když už formální oblečení, tak…

26. 11. 2007 12:56

Souhlasím s Vámi. Problematika oblečení má spíše význam při řešení obchodních záležitostí. Pokud máte v práci extravagantnějšího kolegu, kterého znáte a víte, že má své pracovní (a třeba i lidské -o to tu ale tolik nejde) kvality, je vám v celku jedno, jestli přijde s punkerským čírem, či tetováním přes půlu obličeje a v roztrhaném žlutém obleku s obrázkem Taťky Šmouly. A upřímně, co je komu do toho :-) Ale pokud by ten samý kolega šel na jednání s nějakými např. potenciálními obchodními partner…
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Lupa.cz: Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?

Proč Stream netočí jen Kancelář Blaník?