Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Supermoderní vzhled? Do zaměstnání rozhodně NE!

Autor: 258398
Jan Vinter

Pokud nepracujete pro někoho jako jsou Gaultier, Kenzo nebo Versace, neuvádíte módní program v televizi, nepracujete jako propagátor módy, nejste hvězda showbyznysu ani sportovní ikona, není ve vašem šatníku místo pro nové extrémní módní styly a různé výstřelky. Respektive je tam mít můžete, ale neměli byste je nosit do zaměstnání.

Originalitu v oblékání možná ocení kolegyně a snad i někteří kolegové, ale určitě ne nadřízení, obchodní partneři a zákazníci. Také je pravděpodobné, že zaměstnanec v supermoderním modelu bude působit dojmem rebela, který se vzpírá všemu, co firma proklamuje. Při nákupu oděvů do zaměstnání je proto nutné se vyvarovat zbytečně bizarních stylů a extrémních nových materiálů nebo barev, ať už se zdají nejúžasnější.

Mnozí mladí muži, zvláště v oblasti bankovnictví a korporátní sféry, dnes s oblibou zkoušejí posunout hranice podnikových zvyklostí tím, že si chtějí vybudovat individuálnější a tvořivější image. Nosí obleky křiklavých barev, náušnice, dlouhé vlasy.

V současné době, na rozdíl od dob minulých, není obvyklé, že by zaměstnavatel vyhodil někoho jen proto, že se podle norem firmy neobléká nebo vypadá nevhodně. Většinou se snaží zaměstnavatelé sami nebo prostřednictvím svých poradců na image tyto „rebelanty“ přesvědčit, že se staví proti uznávanému a léty budovanému image firmy, a tím si pod sebou podřezávají větev kariérního růstu. Mnoho mladých mužů skutečně touží být výraznější, mít svůj vlastní styl a cítí se frustrovaní, když mají nosit neutrální a podle nich bezvýrazné „firemní uniformy“.

Pánská móda

Jak se obléci podle aktuální módy?

Čtěte články Magdalény Drsové.

Jenže vypadat zajímavě a osobitě bez toho, aby tím člověk neurazil některé kolegy (zvláště ty starší) a minimálně si nezbrzdil svůj kariérní růst, je těžké. Proto je lepší si místo superodvážných střihů zvolit oblek evropského stylu, který se od toho, co nosí kolegové, jen lehce liší materiálem a barvou.

Jestliže je někdo v práci obklopen proužky a jednobarevnými obleky, může zkusit jemně tkané látky se zajímavými barevnými tečkami rozeznatelnými jen zblízka. Doplnit je třeba bílou košilí s odstínem jiné barvy – ne tak, aby křičela: „Pozor, přichází oranžová!“, ale opravdu jen s nádechem oranžové.

test 2

Kravaty je třeba volit kvalitní a s netradičním vzorem. V případě, že vzor je nezvyklý, mělo by se dbát na to, aby byl spíš menší. Křiklavým barvám kravat se raději vyhnout. Výsledkem bude zajímavý, individuální image, který nikoho neurazí.

Nikoho nelze nutit chovat podle předem daných pravidel. Ten, kdo si na originalitu oblečení potrpí i v práci, by ale měl spíše začít podnikat a budovat si svoji vlastní neokázalou image. Vzorem mu pak může být Sir Richard Branson – majitel firmy Virgin a jeden z nejbohatších lidí světa. Obleky nikdy nenosil a výjimku udělal jen v mimořádných situacích, například když přebíral vyznamenání Jejího veličenstva.

Anketa

V čem chodíte do práce?

Našli jste v článku chybu?
26. 11. 2007 14:39
Tady je potřeba ještě říci, že často lidé, kteří uznávají firemní kulturu a oblek (kostým)nosí, nemusí nutně lépe vypadat než ti, kteří dělají pravý opak. Ono totiž "vyrazit" do práce v obleku ještě neznamená, že budu vypadat slušně a obchodní partner se mě nelekne. Z vlastní zkušenosti vím, že některé kreace typu vytažené oblekové kalhoty až pod prsa, košile divotvorných barev a špatně uvázané kravaty moc krásy nenadělají a pro oko tedy nic moc:)). Takže když už formální oblečení, tak…
26. 11. 2007 12:56
Souhlasím s Vámi. Problematika oblečení má spíše význam při řešení obchodních záležitostí. Pokud máte v práci extravagantnějšího kolegu, kterého znáte a víte, že má své pracovní (a třeba i lidské -o to tu ale tolik nejde) kvality, je vám v celku jedno, jestli přijde s punkerským čírem, či tetováním přes půlu obličeje a v roztrhaném žlutém obleku s obrázkem Taťky Šmouly. A upřímně, co je komu do toho :-) Ale pokud by ten samý kolega šel na jednání s nějakými např. potenciálními obchodními partner…