Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Tisk: Na českém trhu stále dominuje sedm cestovních kanceláří

HN, MfD: Sedm cestovních kanceláří je na trhu stále nejsilnější

V České republice působí dominantně sedm cestovních kanceláří (CK), které mají přes 100 a více zaměstnanců. Mezi ně patří například Exim Tours a Čedok. Tržby všech sedmi CK se zvýšily z pěti miliard od roku 2002 na 13,6 miliard korun v roce 2007. Vyplývá to z analýzy společnosti Mag Consulting a údajů ČSÚ. O analýze informuje dnešní Mladá fronta Dnes a Hospodářské Noviny. Zatímco před pěti lety měla na trhu podíl tržeb 15 procent, loni to bylo již 35 procent. Malým cestovním kancelářím a agenturám, které mají méně jak 20 zaměstnanců, výnosy každoročně klesají. Za pět let se jejich tržby propadly o 42 procent na loňských 9,5 miliardy korun. Podobný vývoj na českém trhu lze očekávat i v dalších letech. Hlavními důvody je především známost značek velkých firem a jejich možnost zařídit nižší cenu zájezdu, píšou dnešní Hospodářské noviny.

HN, MfD, PR: Další fastfood přichází do Čech

Již v brzké době se budou moci čeští příznivci hamburgerů zakousnout do Whoppera, který je známou pochoutkou celosvětového řetězce Burger King. Nový řetězec fastfoodů by měla provozovat společnost AmRest, která včera informovala o tom, že podepsala smlouvu s firmou Burger King Europe o provozování restaurací Burger King v České republice, Slovensku a Slovinsku. Píšou dnešní Hospodářské noviny, Mladá fronta Dnes a Právo.

WT100

S příchodem Burger Kingu může být v brzkých časech na českém trhu mezi fastfoody velmi těsno. AmRest nyní provozuje v České republice také rychlé občerstvení KFC, pizzerie Pizza Hut a kavárny Starbucks, připomínají dnešní Hospodářské noviny.

V Česku je nyní provozováno přes 13 tisíc restaurací s rychlým občerstvením. Jen v loňském roce navštívilo fastfoodový řetězec McDonald’s 53 mi­lionů zákazníku a prodej byl přes 3,2 miliardy korun. Každý, kdo poskytuje rychlé občerstvení, je pro nás konkurencí – a zvlášť, když jde o tak silného hráče, jako je Burger King. Pro nás to bude znamenat se odlišit. Budeme reagovat, až přijde čas, upřesnila pro Hospodářské noviny tisková mluvčí McDonald’s Dra­homíra Jiráková.

Našli jste v článku chybu?