Trend se obrací. Lidí stoná méně, za to ale delší dobu

Oproti loňskému roku se letos zcela obrátil trend týkající se dočasné pracovní neschopnosti. Lidé totiž marodí méně, zůstávají ale doma delší dobu.

Počet ukončených pracovních neschopností za první polovinu letošního roku klesl oproti stejnému období loňského roku o více než 100 000. Celkově Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) evidovala v prvních šesti měsících 660 573 případů. Nejvíce pracovně neschopných hlásila Praha, Moravskoslezský a Středočeský kraj.

Nejčastější důvod dočasné pracovní neschopnosti (DPN) tvořily nemoci dýchacích cest, které se na celkovém počtu podílely jednou třetinou. Nejvíce řádila akutní infekce dýchacích cest, která postihla 190 000 lidí. Dalších 25 000 lidí pak vyřadila z práce chřipka. Mezi další důvody pracovní neschopnosti patřily nemoci pohybové soustavy a také úrazy.

Čtěte také: Komerční nebo nemocenské pojištění OSVČ? Zvažte obojí

Lidé marodí déle

Zatímco počet pracovních neschopností se výrazně snížil, průměrná doba trvání jednoho případu se zvýšila o 2,32 dne na 45,75 dne. Nejnižší hodnotu v tomto ohledu vykazoval Karlovarský kraj (40,91 dne) a Praha (36,31 dne). Nejdéle naopak vydrželi v pracovní neschopnosti ve Zlínském (55,39 dne) a Moravskoslezském kraji (52,38 dne). Statistické výstupy ukazují, že s vyšší věkovou kategorií se prodlužovala délka nemoci. Lidé nad 50 let marodili průměrně 62,5 dne, kdežto lidé do 30 let o polovinu méně (30,7 dne), doplnila Jana Buraňová, mluvčí ČSSZ.

Jak navíc ukazují statistiky, dochází zřejmě ke změně trendu. Ještě na začátku letošního roku totiž vypadala situace úplně opačně. Oproti roku 2010 se v roce 2011 počet ukončených pracovních neschopností zvýšil, a to o 4047 případů. Průměrná délka pracovní neschopnosti se naopak v roce 2011 oproti roku 2010 snížila ze 46,53 na 44,79 dne.

Čtěte více: Stoná více lidí, avšak kratší dobu

Foto: www.isifa.com

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 7. 2012 19:46

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+