Hlavní navigace

Tři procenta internetových obchodů poskytují kompletní informace

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) provedlo na přelomu října a listopadu letošního roku pravidelný každoroční test zaměřený na plnění informační povinnosti internetovými obchody. Důraz byl kladen především na zveřejnění informací podle §13 zákona o ochraně spotřebitele a §53 občanského zákoníku.

Testováno bylo celkem sto internetových obchodů, které sdružení rozdělilo do deseti kategorií podle odvětví. Bylo vybráno pět kritérií, přičemž jejich volba byla provedena s ohledem na nejčastější problémy a důležitost poskytovaných informací.

kritérium řádných informací o totožnosti dodavatele splnilo 56 % testovaných obchodů. 81 % obchodů informovalo o možnosti odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí plnění bez udání důvodu. 69 % testovaných obchodů poskytlo správné informace o uplatnění reklamace zboží a 78 % splnilo kriterium nezpoplatnění vyřízení reklamace, zejména v případě jejího zamítnutí. Jen 9 % testovaných internetových obchodů poskytlo informace o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou.

Průměrně tak testované internetové obchody splnily tři z pěti kritérií. Mezi testovanými obchody nebyl žádný, který by nesplnil alespoň jedno kritérium. Naopak všechna kritéria splnily pouze tři procenta obchodů. Pro obchodníky je podle SOS stále problematická relativně nová povinnost informovat spotřebitele o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou a poskytnutí informací o zápisu v obchodním rejstříku nebo podobné evidenci.

Našli jste v článku chybu?