Hlavní navigace

Tvrdý alkohol se stále špatně prodává, stěžují si na dopady prohibice obchodníci

Redakce 6. 11. 2012

Až o 20 procent činí pokles prodeje lihovin oproti loňskému roku, stěžují si obchodníci a ukazují přitom prstem na jediného viníka, prohibici.

Likérky ani obchodníci se po více než měsíci, kdy skončila prohibice, nevzpamatovali. Tvrdí to alespoň Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR), který dokládá své tvrzení průzkumem Unie výrobců a dovozců lihovin. Podle něj činil v prvním pololetí roku 2012 pokles prodeje lihovin roku 7 % a kvůli prohibici se skokově prohloubil a nákupy klesly v průměru o 18 až 20 %.


Autor: www.isifa.com

Ztráty obchodníků se kvůli prohibici pohybují kolem 2,5 %

Finanční ztráty obchodníků se tak pohybují okolo 2,5 % celkového objemu tržeb za každý den trvání zákazu prodeje. V souvislosti s vyhlášením prohibice muselo být staženo několik milionů lahví, z celkového prodeje lihovin se jednalo o ztrátu 95 % každý den, komentuje Zdeněk Juračka, prezident SOCR ČR.

Čtěte také: Pro výrobce a prodejce alkoholu jsou tu nová pravidla

Podle něj se přitom za běžný měsíc prodá v obchodech řádově 4,5 milionů litrů lihovin. I přesto se ale propad prodeje lihovin postupně vrací k normálu, jenže zákazníci jsou stále opatrní. Meziročně se prodává méně tuzemských vodek a rumu.

Více vyhledávaný je zahraniční alkohol, především brandy, a mírně narostl i prodej vína. Pivo překvapivě zůstalo na stejné úrovni, jako před prohibicí. Náklady na administrativu spojenou s „rodnými listy“ zatím obchodníci vyčísleny nemají.

Našli jste v článku chybu?

6. 11. 2012 17:28

AThoS (neregistrovaný)

To je asi jasný proč. Protože normální, soudný lidi chlastat nepotřebujou, a ty co potřebujou, zase nejsou až takový sebevrazi. Chlastaj jen ti, kterým je to jedno. Chlast je z naproté většiny v téhle republice pajcnutej více-nebo méně. Stát se diví, ale přitom za to přímo může. Instituce nejsou schopny vymáhat stanovená pravidla a došlo to až tak daleko, že chlast se pajcuje ve velkém a po garážích. Může t vlastně dělat každej, kdo si sežene/udělá trošku nezdaněného lihu a šup, už drbe bezmocne…

120na80.cz: Vitaminová abeceda

Vitaminová abeceda

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen