Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Týká se vás druhá vlna #EET? Čtěte, jak musíte požádat o autentizační ú­daje

Daniel Morávek

Statisíce podnikatelů, kterých se EET dotkne již za měsíc, ještě nepožádaly o vydání autentizačních údajů. Mohou tak učinit pouze dvěma způsoby.

Buď o údaje požádají osobně na finančním úřadě či elektronicky přes Daňový portál. Jiné alternativy nejsou přípustné.

Jak o údaje požádat

Druhá vlna EET startuje již měsíc, a přestože se týká zhruba 250 tisíc podnikatelů, o autentizační údaje doposud požádalo jen přibližně 40 tisíc z nich. Finanční správa proto podnikatele opakovaně vyzývá, aby o autentizační údaje požádali co nejdříve. Možnosti, jak lze o údaje požádat, existují dvě. Buď elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky), nebo osobně (ústně do protokolu) na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Jiným způsobem požádat o údaje, například datovou schránkou nebo papírově, to není možné. Žádost o autentizační údaje podaná nepodporovaným způsobem je vadná a správce daně nebude moci autentizační údaje přidělit. Podatel, který podá žádost nepodporovaným způsobem, bude správcem daně vyzván k odstranění vady podání. Uvedenou vadu lze odstranit podáním nové žádosti o autentizační údaje, a to jedním z výše uvedených, zákonem stanovených způsobů, upozornila již dříve Petra Petlachová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.

K čemu slouží autentizační údaje

Přes autentizační údaje se podnikatelé následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. V ní musí ještě před startem evidence vyplnit údaje o všech provozovnách, prostřednictvím kterých provádí činnosti, z nichž plynou evidované tržby. Poté, co podnikatel uvede údaje o provozovnách, může v dané aplikaci získat digitální certifikát.

Našli jste v článku chybu?