Hlavní navigace

Únor přeje e-shopům, vzniká jich nejvíc v roce

 Autor: isifa/Lidové noviny/
Redakce 15. 2. 2013

Únor a září jsou z hlediska počtu zakládání internetových obchodů nejoblíbenějšími měsíci roku. Jejich seznam se v těchto obdobích rozšiřuje skoro o pětinu.

Jak vyplývá z loňských údajů, v únoru bylo založeno meziročně o 19 % více velkých e-shopů. Během podzimních měsíců září a října naopak výrazně stoupala poptávka po internetových obchodech malé a střední velikosti. Tady se poptávka pohybovala dokonce kolem 35 %. A trend má pokračovat i letos. Vyplývá to z údajů společnosti NetDirect

Tato období vyplývají z logického uvažování obchodníků, kteří se připravují na předvánoční prodej. Zatímco spuštění malých a středních e-shopů je otázkou dnů, některé jsou schopny začít fungovat během 24 hodin, u velkých výroba trvá i tři až pět měsíců, dodává Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. S tímto tvrzením souhlasí i Radek Havlík z NetDirect a dodává: Třetinu obratu e-shopů tvoří právě předvánoční nákupy a je proto nutné, aby na to obchodníci byli připraveni.

Z toho důvodu se také nejméně nových internetových obchodů zakládá před koncem roku. V listopadu a prosinci již musí všechny e-shopy naplno běžet a správně fungovat. Evidujeme tak snížení poptávky po založení e-shopu téměř o třetinu, říká Radek Havlík. 

Letos utratíme skoro 50 miliard

Počet internetových obchodů se bude dále navyšovat a rok 2013 určitě nebude výjimkou. Při tak velké penetraci e-shopů musí ale internetové obchody klást velký důraz na přidanou hodnotu a o zákazníka maximálně pečovat, podotýká Miroslav Uďan, autor průzkum Stav e-commerce v ČR v roce 2012

Ilustrační obrázek
Autor: isifa/Lidové noviny/

Internetové obchody si letos přijdou až na 50 miliard korun.

Díky novým e-shopům a zájmu zákazníků se bude letos zvyšovat i obrat peněz. Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že by Češi mohli na internetu utratit zhruba 48 miliard korun. Kromě největších e-shopů by se na růstu měla podílet i dvacítka dalších významných online obchodů se specializovaným zbožím. Za rostoucími online tržbami stojí stále se zvětšující sortiment, který si Češi mohou pořídit na internetu. Již to není pouze televize či pračka jako v minulosti. Nyní je už možné na webu zakoupit prakticky veškeré zboží včetně zboží denní spotřeby, dodává Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci. 

Šanci na úspěch budou mít velcí prodejci elektroniky nebo potřeb pro domácnosti. Stále populárnější je ale i móda nebo kosmetika. Mezi službami je zájem o vstupenky, letenky a celé zájezdy. 

Ve větší míře by se měl rozjez i prodej potravin. Lídrem trhu je společnost Tesco Stores, která má teď přibližně 25 000 pravidelných zákazníků. V letošním roce plánujeme rozšířit dostupnost služby pro čtyři milióny lidí ze stávajících dvou. Do konce roku představíme možnost nákupů přes internet například v Brně a v Hradci Králové, říká mluvčí společnosti, Jan W. Dvořák

E-shopy ale v žádném případě nejsou zlatými doly, ze kterých se peníze pohrnou okamžitě po jejich otevření. Zakladatelé by si měli uvědomit, že je na začátku potřeba investovat i do propagace. Drtivá většina všech zákazníků v České republice nakupuje v kamenných obchodech. Přes e-shopy se u nás loni prodalo jen 6 % veškerého zboží.

Našli jste v článku chybu?

20. 2. 2013 16:04

Fr.ml. (neregistrovaný)

Moje poslední zkušenost s e-shopem byla při uzavírání povinného ručení u Slavie. Musím říct, že oproti tomu minulému, kdy jsem běhal všude možně, se mi tento způsob zamlouvá. A je těchto služeb stále více.To je skvělé!

16. 2. 2013 8:00

Ja (neregistrovaný)

Sen o jednoduchém podnikání představuje právě e-shop. Začít je jednoduché, udržet však těžší. V době, kdy je zde téměř vše, a všichni prodávají všechno za minimální marže (řádově v jednotkách procent) tak představa o skvělém byznyse je mylná. Nový - nezavedený e-shop to má těžké a ani nejnižší cena téměř na úrovni nákupu mu nepomůže. Takový e-shop nemá důvěryhodnost. Zavedený e-shop (známí svojí značkou - názvem internetové adresy) tedy existující minimálně 3 roky s průměrnou min návštěvností cc…

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí