Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

V Česku startují Fairtradová města

V České republice oficiálně odstartovala národní verze úspěšné mezinárodní kampaně Fairtrade Towns (Fairtradová města). Kampaň zaštítilo ministerstvo životního prostředí. Neobrací se jen na města a malé obce. Status mohou získat i univerzity, školy nebo církve.

Fairtradové město je status určený městům, které podporují fair trade. Cílem je osvěta fair trade a podpora prodeje fairtradových produktů v daném městě. Status přináší městům příležitost podpořit spravedlivý obchod, zasadit se o udržitelnou spotřebu, získat obraz společensky odpovědného města a pozornost médií. Jedná se o aktivitu, do které se v zahraničí rádi zapojují místní občané i organizace, shrnuje Stanislav Komínek, koordinátor kampaně ze Společnosti pro Fair Trade.

Města a jiné veřejné instituce mohou status získat při splnění pěti kritérií:

  • vytvoření řídicí skupiny za účelem podpory fair trade ve městě
  • město oficiálně podporuje fair trade (podpora fair trade je součástí strategických dokumentů města) a úřady využívají fairtradové produkty pro vlastní spotřebu
  • v místních obchodech a kavárnách jsou dostupné fairtradové produkty
  • místní organizace podporují fair trade (školy, nevládní organizace, církve, knihovny apod.)
  • místní média informují o fair trade
Našli jste v článku chybu?
27. 1. 2011 13:15
Tomáš Bílý (neregistrovaný)
Rád bych se krátce vyjádřil k předchozímu komentáři. Jistě existuje mnoho bodů, ve kterých je možné systém fair trade kritizovat - fair trade sám si však neklade ambice být řešením všech problémů rozvojových zemí. - pravdou je, že producenti prodají často přes systém fair trade pouze část svoji produkce, ačkoliv celá produkce splňuje pravidla fair trade - není pravdou, že by se v rámci systému prodávaly především nekvalitní výrobky, dalo by se pouze říct, že výrobky nejvyšší kvality, jejic…
25. 1. 2011 11:19
Sherry (neregistrovaný)
Bylo by to pěkné, kdyby Fair Trade byl opravdu fair. Skutečnost je často úplně opačná, než je vznešený cíl. Mnohý producent s certifikátem Fair Trade se snaží uplatnit svoji produkci na běžném (normálním) trhu, což se mu s produkty dostatečně kvality daří. Zbytek produkce prodá přes "Fair Trade". Koncový zákazník pak zaplatí vyšší cenu za produkt méně kvalitní. Poptávka po produktech s razítkem Fair Trade je omezená. Počet producentů s certifikáty je taky omezen. Ti nejubožejší, kte…