Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

V e-shopu nabídněte více možností dopravy. Zákazník si chce vybírat

Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Jana Knížková

Sebelepší zkušenost s dopravcem českého online zákazníka neudrží. E-shop by tak měl nabízet vícero možností, kdo jim zboží domů doručí.

Provozovatelé e-shopů si po letošních Vánocích musí doslova mnout ruce. Lidé nakupovali na internetu jak o život, tržby lámaly rekordy. Rozhodně by však neměli po úspěšném období usnout na vavřínech a do toho nového roku by měli vejít s důležitými poznatky, které se k online nakupování pojí.

Psali jsme: Založit si e-shop a nenabídnout dobírku je stále holý nerozum

Zákazník ocení, pokud si může vybrat z vícero dopravců


Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Více možností doručení a vyzvednutí objednávky, to je jeden z faktorů, který zákazník při online nakupování ocení. Slepá věrnost jedné firmě se příliš nenosí. Je proto dobré, když si zákazník může vybrat mezi několika dopravci, říká Marek Krška ze společnosti NetDirect. Vychází tak z průzkumu, který společnost provedla.

Mohlo by vás zaujmout: Inspirujte se k větším výdělkům u bezchybných e-shopů

Dopravci, kteří nabízí různé varianty míst či času dodání zboží, jsou žádaní ze všeho nejvíce. Vymoženosti jako je možnost pracovat s objednávkou a například si samostatně elektronicky změnit čas a místo dodání už jako klíčové ale nevnímají. Určitě to neznamená, že by tato funkce byla zbytečná, ale je vnímána spíše jako něco navíc, nikoli přímo jako rozhodující faktor, říká Marek Krška.

test 3

Cena už dávno není na prvním místě. Alespoň pro muže

Možnost doručení zboží za co nejmenší peníze už dávno není to nejdůležitější, na čem online zákazník lpí. Na cenu hledí především mladí lidé. Rozdíly jsou pak také mezi muži a ženami. Pustit více z rozpočtu na dopravu objednaného zboží se nechce více ženám než mužům. Pánové za klíčové označují možnost vyzvednutí zboží na výdejním místě a také variabilnější nabídka termínů a míst dodání.

Server Podnikatel.cz před Vánoci jednoho z dopravců navštívil. Podívejte se, jak rušno bylo v PPL před svátky. 

Našli jste v článku chybu?
29. 12. 2015 15:48

Opravdu je pošta drahá? Tak proč v tom případě ve většině e-shopů je pro zákazníka naopak cena při doručení poštou levnější než s jiným dopravcem? ;-)

28. 12. 2015 12:03
P2010 (neregistrovaný)

Usmevna je tvrdosijnost firem v nenabizeni dopravy Ceskou postou s moznosti ulozeni na poste. Ne kazdeho bavi hlidkovat cely den doma kvuli kdejake pitomosti. Kolikrat jde treba i o vec co vazi nekolik gramu a i tak maji problem to poslat klasickou postou :-)

Neni ani pravda ze posta vse rozmlati. To je opet jen vymluva na lenost to radne zabalit.