Valentýn v Česku je předraženým trikem obchodníků. Lásku oslavujeme v květnu

Na zítřek připadá Valentýn, který má však tradici pouze v anglosaských zemích. 14. únor oslavují v Česku hlavně obchodníci, prolistovali jsme jejich letáky.

Pro skutečnou oslavu lásky by nestačilo ani 365 dnů v roce. Den svatého Valentýna mezi ně ale nepatří, alespoň ne v tuzemsku. Češi stále více propadají trikům obchodníků, kteří kupujícím vnucují myšlenku, že láska se oslavuje dne 14. února. Stačí si vybrat jakýkoli obchodní řetězec a zjistíte, že žádný leták nezůstal ušetřen minimálně jednou stranou „výhodných“ nabídek pro Den svatého Valentýna. Zkusme ho jim alespoň jednou blokovat, ať si to příští rok rozmyslí.

Valentýn oslavují v Česku hlavně obchodníci

Bohužel stále více zapomínáme na Karla Hynka Máchu, na rozkvetlou třešeň a první jarní polibek. Místo toho kupujeme kýčovité zbytečnosti ve tvaru srdce v únoru, kdy mrzne, nebo je blátivo.

Čtěte také: Roste obliba českých potravin, velké řetězce to zneklidňuje

I když má Valentýn své kořeny ve starověkém Římě, tradicí je pouze v anglosaských zemích, kde se na 14. února objevu tvar srdce snad ve všech možných variantách. A trend se posouvá i do střední Evropy. Můžou za to obchodní řetězce, které si chtějí po vyčerpaném slevovém období přilepšit jednodenním ziskem, který však není nezanedbatelný. V nabídkách mají především čokolády, alkohol a květiny. Letos jdou ještě dál.


Autor: www.isifa.com

Valentýn se v Česku správně vůbec neslaví. 

Server Podnikatel.cz prolistoval letáky vybraných obchodních řetězců. V každém byla valentýnská nabídka, která je obchodníky označovaná super cenou. Jak vyplývá ze srovnávačů akčních cen, jednotlivé nabízené produkty budou opravdu se slevou, ta se však příliš neliší od těch, které jsou udávány v průběhu celého roku.

Valentýnské edice jsou mnohdy dvakrát dražší

Výjimku tvoří speciální edice, které mají ve znaku či ve svém tvaru srdce. Ty se však cenově vůbec nevyplatí, protože jsou často dvakrát tak dražší než běžně nabízené produkty. Příkladem jsou například čokoládové kolekce ve tvaru srdce. Konkrétně lze uvést bonboniéru Modré z nebe, která je v akční nabídce řetězce Albert. Zatímco běžná kolekce je v akční nabídce k dostání od 43,43 Kč za 100 g, valentýnská verze ve tvaru srdce už stojí 71,36 Kč za 100 g. Výhoda? Nikoli. Jen marketingový trik, jak vytáhnout z kapes důvěřivých lidí více peněz.

To samé platí i u čerstvých květin. V Lidlu je běžně k dostání kytice čerstvě řezaných květin za 49,90 Kč, na Valentýna zaplatíte 139 Kč za kus. Důvod? Kytice tentokrát obsahuje pár zelených listů navíc a kýč v podobě růžového srdíčka. Lidl letos nenechal nic náhodě a pro Valentýna nechal vyrobit speciální leták i reklamní spot. On je vždy velmi tématický.

Čtěte také: Splnil si sladký sen. Pracuje s čokoládou a rozmazluje jazýčky zákazníků

Řetězec Billa si zase v rámci Valentýna udělal soutěž na Facebooku. Lidé vymýšlejí názvy pro různé valentýnské chody, za lajky a za výhru mohou získat finanční odměnu. Jenže nic není zadarmo. Stačí dát „To se mi líbí“ a Billa hned z uživatele vytáhne e-mailovu adresu, seznam přátel a také informace z veřejného profilu. Po kliknutí tedy očekávejte příval zbytečných newsletterů s výhodnými nabídkami podle vašeho gusta.

Snad nejhorší ukázkou tohoto roku je Tesco, které se dle loňských zpráv zoufale topí ve ztrátě. A zoufalství je to natolik vážné, že v rámci Valentýna nabízí takové valentýnské pochoutky jako Tesco mražené špenátové listy, nebo flákotu v podobě hovězího předního bez kosti – kližka. Alespoň že původ masa je z Česka, i když za ním zřejmě stojí ministerský miliardář, který kontroluje prakticky třetinu tuzemského potravinového trhu.

EBF16

Pamatujte na květen

Měsíc květen je měsícem lásky, ocitá se totiž pod vlivem planety Venuše, jejíž název sám o sobě lásku představuje. Mláďata narozená v květnu jsou nejlepší a květnové mléko nejzdravější. A nesmíme ani zapomínat na tradici, která má zřejmě souvislost s Karlem Hynkem Máchou a jeho Májem. V lidové kultuře totiž není zmínka o tom, proč se lidé líbají pod rozkvetlou třešní. Nicméně tento zvyk údajně zaručí, žena v prvomájovém objetí v dalším roce neuschne. Proto, jakmile vám bude další obchodník opět vnucovat valentýnský dárek, zkuste odrecitovat klasický kousek z Máchova Máje:

Byl pozdní večer – první máj –
Večerní máj – byl lásky čas.
Hrdliččin zval ku lásce hlas,
Kde borový zaváněl háj.

…a nezbednému obchodníkovi připomeňte, že láska se v Česku oslavuje jarním polibkem nejlépe pod rozkvetlou třešní (jabloň i bříza je prý také povolena).

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+