Hlavní navigace

Vánocemi to nekončí. Tržby slevových serverů dál rostou

 Autor: www.isifa.com
Redakce

Po Vánocích jsou lidé bez peněz a šetří. Říká to spousta obchodníků, ale v případě slevových serverů je situace zcela jiná. Ty očekávají velmi dobré obraty.

Slevové servery loni trhly rekord. Zákazníci na nich utratili 3,3 miliardy korun, což znamená více než pětinový nárůst tržeb oproti roku 2012. Je vidět, že zájem o slevové akce neustává. Přesto ale k jistým změnám chování zákazníků dochází. Z jejich zájmu totiž praktick úplně odpadlo jídlo a pití. Nabídky výhodných menu v restauracích byly přitom jedněmi z těch, které stály u zrodu českého slevového boomu. Ještě před dvěma lety se těchto nabídek prodalo na slevových serverech vůbec nejvíc ze všech, dnes se na celkovém počtu prodaných poukázek podílejí ani ne třemi procenty.

Jedničkou v prodeji je v současné době móda, a to hlavně móda značková. A je z čeho vybírat. Ještě předloni tvořil tento segment pouze 15 % celkové nabídky slevových serverů. Aktuálně je to skoro polovina. Výrazně roste také zájem o zájezdy a pobyty. Ty mimochodem generují více než polovinu všech tržeb. Posiluje i zboží, například nábytek nebo zahradní technika.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Slevové servery očekávají nárůst tržeb i po Vánocích. První propad nastane po Valentýnu. 

Hodně zboží a služeb pořízených na slevových serverech se proměnilo ve vánoční dárky. V předvánočním období lidé na slevových serverech utratili 1,2 miliardy korun. V průměru se cena jedné objednávky pohybovala kolem 650 korun, před Vánocemi dosáhla 800 korun. A touha po výhodných nákupech neustává ani po svátcích. Slevové servery dokážou skvěle konkurovat všem kamenným i internetovým obchodům, které nabízí lákavé ceny ve vánočních a novoročních výprodejích. Po Vánocích se na nás obrací řada obchodníků právě s odkazem na pomoc s propagací jejich výprodejů. To ale není zdaleka jediné, proč jsou slevové servery v kurzu. Na začátku kalendářního roku je na slevových serverech každoročně vrchol poptávky po zimních pobytech, vysvětluje Levon Ter-Ghazaryan, obchodní ředitel slevového portálu Pepa.cz. Vrcholu poptávka dosahuje na přelomu ledna a února, pobytové nabídky jsou ale hlavním motorem slevového trhu v podstatě celý první kvartál.

Vyhledejte své obchodní partnery a souvislosti. Vyzkoušejte Rejstřík firem

Zájem o lokální služby a pobyty potvrzuje i jednička na českém slevovém trhu, Slevomat.cz. Pokles poptávky se prý navíc neprojevuje ani u nákupu zboží. Lidé nejspíš chtějí i po Vánocích výhodně nakoupit za peníze, které dostali pod stromeček. Po Vánocích měníme skladbu nabídky, abychom potřebám zákazníkům co nejvíce vyhověli. Očekáváme také vysoké prodeje v oblasti zboží, zejména v kategoriích móda a dům&zahrada, kde výrazně rozšiřujeme nabídku, komentuje Peter Irikovský, výkonný ředitel Slevomatu.

Žádný propad v tržbách se v těchto dnech neočekává ani díky loňským zkušenostem. Očekáváme stoupající tendenci lednových tržeb, už minulý rok byly téměř identické jako ty prosincové, připomíná Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel slevového portálu Zapakatel.cz. První letošní snížení prodeje se dá očekávat až ke konci února. Minimálně do 14. února, na kdy připadá svátek svatého Valentýna, budou tržby růst. Po Valentýnu naopak přichází těžší období. Rozpočty domácností jsou hodně napnuté, což souvisí především s obdobím daňových přiznání a šetřením před létem, upozorňuje Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz.

Velmi dobrý rok za sebou mají i internetové obchody. Podrobnosti o jejich tržbách nabízí Videobiz Eshopy si vloni vydělaly 60 miliard. Jaké další úspěchy si připsaly?

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

DigiZone.cz: Skylink: zpožděný kanál Prima +1

Skylink: zpožděný kanál Prima +1

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Věčně rozzlobený podnikatel? Cesta do pekel

Podnikatel.cz: Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Informovat o EET musí i e-shopy, nebo zaplatí

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Jmelí je více léčivé než jedovaté

Jmelí je více léčivé než jedovaté

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Podnikatel.cz: Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?

Balíčky pokladních řešení k EET. Za kolik?