Hlavní navigace

Většina letáků letí hned do koše. Je nutné takovou kampaň správně načasovat

 Autor: www.isifa.com
Zdeněk Vesecký 10. 7. 2014

Loni jsme dostali rekordní čtyři miliardy letáků. Většina z nich neměla vůbec žádný efekt. Nevyhazujte proto peníze oknem a letákovou kampaň správně načasujte.

Pokud zrovna plánujete, že posílíte prodej letákovou kampaní, dobře si svoji investici rozmyslete. Skoro polovina reklamních letáků, kterými se obchodníci snaží nalákat spotřebitele do svých obchodů, má nakonec jiné než původně plánované využití. Nejčastěji končí ve sběru, jako podložka při škrábání brambor nebo pro sušení hub.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Podle průzkumu 58 % lidí letáky používá, nejčastěji k hledání výhodných nabídek. Často ale končí jen jako materiál do sběru. 42 % Čechů s letáky častěji naloží jinak, než jaký byl jejich plánovaný účel. Desetina Čechů vnímá letáky hlavně jako jednorázovou podložku při škrábání brambor. Letáky ale dobře slouží i k vysoušení bot, jako podložka při obalování řízků či při sušení hub. Užitečným pomocníkem do domácnosti se stávají často i při roztápění ohně v krbu, uvedl Petr Kováčik ze Skrz.cz, který před časem tento průzkum zpracoval.

Dále čtěte: Jak napsat poutavý a účinný reklamní textBankovka jako leták

Průzkum také ukázal, jak velkou roli dnes hrají slevy. Více než polovina Čechů si ze dvou podobných produktů vybere ten, který bude ve slevě. Téměř třetina lidí pak při nákupu slevy cíleně vyhledává. Naopak pouze na 11 % Čechů nemají slevy vůbec žádný vliv. Jen jedno procento lidí je pak na slevy alergické a cíleně se jim vyhýbá.

Pokud by podnikatel chtěl, aby měla jeho letáková kampaň největší úspěch, měl by distribuci zařídit tak, aby se papírové letáky dostaly k lidem během dne. Nejvíce jimi totiž listujeme po návratu z práce. Naopak elektronická verze má největší účinek během pracovní doby mezi devátou a desátou. Sázkou na jistotu je, pokud sleva dělá alespoň 30 %. Ve skutečnosti totiž lidem vůbec nejde o výši samotné slevy, ale o výslednou cenu a druh zboží. Důkazem toho je, že slevy do 10 % a nad 70 % nechávají značnou část populace chladnými.

Našli jste v článku chybu?

15. 8. 2015 15:15

janka73 (neregistrovaný)

Letáková reklama stále má zmysel. Ak je dobre urobená, prinesie aj zákazníkov. Problémom býva, že väčšina letákov od menších subjektov, ktorý sa chcú presadiť na trhu, neinvestujú dostatok času a peňazí do prípravy letákov. Potom leták býva väčšinou zle spracovaný na nevhodnom papieri a končí ako podložka pod čistenie zemiakov. Skúste si najprv čo to preštudovať o tom ako má správny leták vyzerať a potom sa pustiť do jeho distribúcie.

16. 8. 2015 9:58 redakčně upraveno, důvod: nepovoledné odkazy…

10. 7. 2014 19:50

- -- - -- (neregistrovaný)

spam do schránky by měl být trestný čin. je těch reklam na internetu a v televizi málo?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

DigiZone.cz: TV Philips a Android verze 6.0

TV Philips a Android verze 6.0

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte