Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Víc než virtuální operátoři táhnou neomezené tarify

Autor: http://www.isifa.com
Redakce

Klasičtí mobilní operátoři se odchodu zákazníků obávat nemusí. Neomezené tarify jsou pro Čechy větším lákadlem než laciné služby virtuálních operátorů.

Když na jaře odstartovala velká mobilní revoluce a začali se objevovat virtuální operátoři, mohlo se zdát, že začne velké škatulata batulata. Po čtvrt roce se ukazuje, že tomu tak není. Devět z deseti Čechů využívá služby jednoho mobilního operátora a převážná většina z nich je s ním spokojena. Přechod k jinému poskytovateli zvažuje jen 10 % lidí. A s největší pravděpodobností skončí opět u zavedených firem O2, Vodafone a T-Mobile. 

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Služby šedých a virtuálních operátorů lidé sice znají, ale využívají je jen minimálně. Zatím dávají přednost hlavně klasickým mobilním operátorům. Ti je lákají především na neomezené tarify. Má je už desetina všech lidí, kteří používají mobilní telefon a téměř třetina uvažuje o přechodu na neomezený tarif. Volání a další služby bez limitu jsou také důvodem, proč 75 % lidí považuje tyto služby za dobré a jsou s nimi spokojeni. Polovina dotázaných Čechů ale zatím nedokáže posoudit, který operátor nabízí nejatraktivnější neomezené tarify. Většina klientů běžných mobilních operátorů se proto bude o neomezený tarif ucházet u svého hlavního operátora, říká Jiří Nosek ze společnosti GfK, která průzkum provedla. 

START17

Čtěte také: Z nabídky virtuálů si vybere každý, kromě firemních zákazníků

Novinkou jsou šedí a virtuální operátoři. Za šedého operátora je označována společnost, která je zákazníkem běžného mobilního operátora a nabízí určité skupině lidí zvýhodněné tarify, které má díky velkému počtu SIM ve své uzavřené síti. Virtuální operátoři, na rozdíl od šedých operátorů, vystupují oficiálně pod vlastní značkou a pro přenos hlasu a dat si pronajímají síť od konkurenčních operátorů. Lidem nabízejí atraktivní ceny na volání. S nabídkou služeb poskytovaných šedými operátory se setkala šestina Čechů, přičemž služby šedých nebo virtuálních operátorů používá jen minimum lidí. A čím by mohli virtuálové zabodovat a získat více klientů? Od virtuálních operátorů lidé očekávají především nabídku mobilních služeb s kvalitním pokrytím za nižší cenu, než nabízejí klasičtí mobilní operátoři, férové jednání a vstřícnost vůči zákazníkům.

Našli jste v článku chybu?
20. 7. 2013 9:45
vrichtigu (neregistrovaný)

To si se asi trochu ... Aukce s dodavateli energie přinesla 20proc. slevy stačí tam jen zavolat a chvilku si to nechat vysvětlit, že se ti ten učet zdá zmatený je jen tvoje věc. Já mám na elektrice a plynu asi 10000 uspory od přechozího roku. i kdybych nepřecházel a jenom pobrečel stávajícímu tak dostanu 8proc. Doteď sem měl 2x mych 5 a 2předplacenky v rodině. teď mám 4 tarify po 100 a vychází to běžne o 60proc. levněji než doteď. platím za mobily 400kč a ne 2000 tak to asi k něčemu bylo ne?

17. 7. 2013 11:44
mluno (neregistrovaný)

Virtuální operátor je pouze přeprodejce reálného operátora. Těžko může dosáhnout nějakou jinou, než tržní cenu. Bez vlastní sítě ani nemá moc možnost konkurovat. Naopak ze stejných peněz (cena je tržní) musí zaplatit poskytovateli a ještě mu musí zbýt na jeho provoz atd. O tom také svědčí nabídky těchto operátorů. Navíc útoky jejich dýlerů a ne zrovna čestné jednání (jistě také znáte několik lidí "spokojených" s utonem), kazí takovýmto operátorům pověst a odrazují budoucí potenciální zákazníky. …