Ušetřete
Už jen dní zbývá na podání přiznání k dani z příjmů. Poradíme vám, jak na to!

Víte, co o vašem e-shopu píší zákazníci na internetu? Nakupující se tím řídí

Podle průzkumu většina nakupujících na netu hledá předem reference a hodnocení e-shopů. K rozhodování mnozí přibírají také srovnávače cen.

reklama

Soudě podle aktuálního průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, vyplatí se internetovým obchodníkům sledovat, jaké reference o nich jejich zákazníci šíří na internetu. Z průzkumu totiž vyplynulo, že celých 90 procent nakupujících se před nákupem zajímá o zkušenosti ostatních zákazníků a také sleduje dostupná hodnocení e-shopů. Bezmála polovina internetových zákazníků, přesně 43 procent dotázaných, se předem orientuje také podle cenových srovnávačů. Z průzkumu také vyplynulo, že na internetu loni nakoupilo bez problémů 60 procent z dotázaných. Průzkumu se přitom zúčastnilo 11 624 uživatelů internetu. Čtěte více o srovnávačích cen: Vlastníte e-shop? Využijte nabídky srovnávačů zboží, můžete prodat více

Zákazníci mluví na internetu za vás

Zájem o reference před nákupem má přitom rostoucí tendenci. Podíl nakupujících, kteří čtou před nákupem hodnocení e-shopu, dlouhodobě roste. V loňském roce recenze četl každý devátý nakupující z deseti, uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Dodává, že 33 procent oslovených respondentů proto uvedlo, že při nákupu na internetu nemají žádné obavy – nakupují totiž jen v prověřených e-shopech, které pečlivě vybírají.

Čím se může „prezentovat“ neseriozní e-shop?

Jan Davídek z inzertního portálu Spěcháto.cz dodává okolnosti, které by měly zákazníka od nákupu na internetu odradit. Z jiné perspektivy jsou to tedy věci, které e-shopu k prosazení na trhu nepomůžou: podezřele levné zboží, nemožnost osobního odběru, texty o zboží jen v angličtině nebo špatně přeložené internetovým překladačem.

mzdy2015

       

Stále jsou e-shopy, které neinformují

Z průzkumu dále vyplývá, že se nakupující stále setkávají s e-shopy, které své zákazníky nedostatečně informují o produktech či cenách. S takovým e-shopem se setkalo zhruba 15 procent dotázaných. E-shopy přitom mají v obou oblastech podle v Česku platné legislativy povinnost informace poskytovat. Někteří prodejci o výrobku uvedou údaje nepřesné či  doplní nabídku lákavými fotografiemi, které ovšem neodpovídají skutečné  povaze a kvalitě produktu. Lze říci, že obchodník, který myslí své  aktivity poctivě, nemá důvod cokoliv skrývat a popis produktu v nabídce  tak nemusí ani nijak omezovat, řekl přitom před časem serveru Podnikatel.cz Jan Votočka z PR – poradenského oddělení spotřebitelské organizace dTest. A to s tím, že právě otevřenost ocení zákazníci, kteří budou takový nic neskrývající e-shop spíše navštěvovat. Čtěte více: E-shopy bez infa o zboží porušují zákon

Foto: www.isifa.com

Podnikatel.cz: Square Favicon Logo

Potřebujete poradit, nebo chcete upřesňující informace? Napište nám do naší redakční poradny. Zaslat nový dotaz

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »

       

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše poradna.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+