Hlavní navigace

Výdaje na internetovou reklamu rostou jako o závod

Celosvětové výdaje na reklamu by se letos měly zvýšit o 4,1 %. Nejrychleji rostoucím médiem by v tomto ohledu měl zůstat internet, který následuje televize a tištěná média. Internet v posledních třech letech roste v průměru 14,2 % ročně, přičemž největší podíl na tom má bannerová reklama (nárůst o 16,4 % ročně). Vyplývá to z dat mediální agentury ZenithOptimedia.

Na progresu internetové reklamy se do velké míry podílí sociální média a online videa. Ve většině rozvinutých zemí patří sociální sítě mezi nejnavštěvovanější webové stránky, a to i do času na nich stráveného. U placené reklamy ve vyhledávačích pak agentura ZenithOptimedia předpokládá průměrný růst o 14,4 % ročně.

Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing, říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.

Přestože internetová reklama zažívá dynamický nárůst, v absolutních číslech stále vévodí televize. Podle monitoringu společnosti Admosphere zainvestovali zadavatelé v Česku v roce 2010 do televizní reklamy 25,6 miliardy korun. Do tištěných médií mířilo 21,5 miliardy korun a za internetovou reklamu utratily loni firmy 4,3 miliardy korun. Celkově v roce 2010 dosáhla výdaje na reklamu u nás více než 56 miliard korun.

Navzdory prognózám, že investice do reklamy na internetu v brzké době předhoní inzerci v tisku, se tak ještě zdaleka nestalo. Tiskoviny jsou i nadále velmi žádaným prostředkem propagace. O tom svědčí i celkové výdaje do reklamy v tisku ve výši 21,5 miliardy korun, komentovala společnost Admosphere ve své tiskové zprávě.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Vitalia.cz: Z tohoto konopí dělají léčivé masti

Z tohoto konopí dělají léčivé masti

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen