Hlavní navigace

Výdaje na internetovou reklamu rostou jako o závod

Celosvětové výdaje na reklamu by se letos měly zvýšit o 4,1 %. Nejrychleji rostoucím médiem by v tomto ohledu měl zůstat internet, který následuje televize a tištěná média. Internet v posledních třech letech roste v průměru 14,2 % ročně, přičemž největší podíl na tom má bannerová reklama (nárůst o 16,4 % ročně). Vyplývá to z dat mediální agentury ZenithOptimedia.

Na progresu internetové reklamy se do velké míry podílí sociální média a online videa. Ve většině rozvinutých zemí patří sociální sítě mezi nejnavštěvovanější webové stránky, a to i do času na nich stráveného. U placené reklamy ve vyhledávačích pak agentura ZenithOptimedia předpokládá průměrný růst o 14,4 % ročně.

Trend zvyšování výdajů firem do reklamy na internetu pozorujeme také v České republice, klienti si uvědomují výhody komunikace prostřednictvím tohoto média a mnoho z nich přesunuje finanční prostředky na reklamu právě do online médií a zaměřuje se čím dál tím víc na výkonnostní online marketing, říká Tomáš Lauko, generální ředitel ZenithOptimedia Prague.

Přestože internetová reklama zažívá dynamický nárůst, v absolutních číslech stále vévodí televize. Podle monitoringu společnosti Admosphere zainvestovali zadavatelé v Česku v roce 2010 do televizní reklamy 25,6 miliardy korun. Do tištěných médií mířilo 21,5 miliardy korun a za internetovou reklamu utratily loni firmy 4,3 miliardy korun. Celkově v roce 2010 dosáhla výdaje na reklamu u nás více než 56 miliard korun.

Navzdory prognózám, že investice do reklamy na internetu v brzké době předhoní inzerci v tisku, se tak ještě zdaleka nestalo. Tiskoviny jsou i nadále velmi žádaným prostředkem propagace. O tom svědčí i celkové výdaje do reklamy v tisku ve výši 21,5 miliardy korun, komentovala společnost Admosphere ve své tiskové zprávě.

Našli jste v článku chybu?