Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Vyplatí se firmě zřídit bezplatnou informační linku?

Autor: 258398
Klára Soukupová

Vstříc zákazníkům vyjde podnikatel bezplatnou telefonní linkou. Zelená linka 800 našla využití pro zákaznický servis, nabídku služeb a produktů, přijímání objednávek, nábor zaměstnanců či pro hlasování, ankety nebo průzkum trhu.

Stále častěji firmy využívají možnosti bezplatné telefonní linky 800 – Zelené linky. Firmy přebírají na svá bedra náklady na hovorné, odměnou jim je lepší komunikace se zákazníkem. Zákazník ztrácí ostych zavolat. Ví, že za hovor nebude platit a vyptá se na vše, co chce vědět. Požadované informace získá zdarma a okamžitě.

O úspěšnosti Zelené linky jako nástroje marketingové komunikace svědčí tisíce zřízených bezplatných linek. Dnes už bezplatná linka není doménou samotných telefonních operátorů, bank a silných velkých podniků. Zelenou linku si zřizují i malé podniky a jak se zdá, zaplatit hovorné za zákazníka se vyplatí. Čtěte více: Náklady na telefon a internet v podnikání fyzické osoby

Vít Hejlek, Key Account Manager společnosti Agmo cz, potvrzuje, že zájem o Zelenou linku projevují také drobní podnikatelé a živnostníci: Naši klienti, kteří si zřizují bezplatnou linku, mají zájem o odlišení se od konkurence. Chtějí být vstřícnější vůči svým zákazníkům. Podle prováděných průzkumů 65 % potenciálních zákazníků, kteří shánějí služby, zboží nebo informace, raději zavolá na Zelenou linku než na klasické geografické číslo.

Geografická čísla jsou čísla, která se přidělují s ohledem na umístění telefonní stanice. Jsou to tedy „klasická“ telefonní čísla, se kterými se důvěrně léta setkáváme např. u bytových stanic.

Zelenou linku lze doporučit při zavádění nové nabídky na trhu. Bezplatná telefonní linka je vhodná jako reklamní nástroj na časově omezenou dobu i jako trvalá služba, která je signálem seriózního zájmu o zákazníka. Je vhodná především pro zákaznický servis, příjem objednávek, komunikaci se zákazníkem. Bezplatná linka ale umožňuje například i nábor nových zaměstnanců na volné pracovní pozice.

Zatím mají o Zelenou linku zájem spíše podnikatelé poskytující služby. „Největší zájem projevují společnosti a podnikatelé, zabývající se poskytováním služeb – finanční, pojišťovací, zasilatelské firmy, dopravní a spediční podniky, IT firmy, ale i podnikatelé, kteří poskytují drobné služby jako je stěhování, elektroinstalace či např. instalatéři,““ tvrdí Vít Hejlek pro server Podnikatel.cz. Zelená linka se ale vyplatí každému podnikatelskému subjektu, který chce být otevřený vůči svým stávajícím, ale i potenciálním zákazníkům, dodává.

Výhody a nevýhody Zelené linky

Mezi hlavní výhody patří jednoznačně volání zdarma pro volajícího. Výhodou Zelené linky je i možnost podniku vybrat si snadno zapamatovatelná čísla, případně si sami číslo určit. Telefonní číslo, v přeneseném slova smyslu, může být u Zelené linky složeno jak z číslic, tak z písmen, které mohou dát dohromady například název oboru, ve kterém se podnikatel realizuje.

Zelená linka však přináší i jednu velkou nevýhodu: Je zneužitelná. Podnik, který si zřídil Zelenou linku, totiž platí i za nechtěné hovory. Nejen děti volají na Zelenou linku jen pro své pobavení. Nechtěné hovory lze dobře eliminovat přes tzv. blacklist. Blacklist je seznam telefonních čísel, která se na Zelenou linku již nedovolají, doplňuje Vít Hejlek. Čtěte více: Na co pamatovat, když měníte sídlo firmy

Anketa

Uvažujete o Zelené lince pro vaše podnikání?

Finanční náročnost bezplatné zákaznické linky

Podniky, které si zřídily službu Zelené linky, platí za přijímané hovory. Cena hovorného je uváděna v Kč za provolanou minutu. Rozdílné ceny jsou u hovorů přijatých z pevných a z mobilních sítí.

Cena se většinou odvíjí od objemu příchozích hovorů v minutách. Mimo tyto náklady požaduje provozovatel obvykle ještě měsíční paušál. Ten se pohybuje v průměru od 0 do 400 Kč. Výše paušálu se odvíjí od atraktivity zvoleného telefonního čísla a samozřejmě se liší u různých poskytovatelů telekomunikačních služeb.

Hovorné za přijaté hovory z pevné sítě je v ceně cca 1,40 Kč bez DPH za minutu. Cena za minutu přijatého hovoru z mobilní sítě se pohybuje okolo 4,50 Kč bez DPH. Čtěte více: Zaplaťte si reklamu a odečtěte si ji z daní 

Barevné linky

Telekomunikační firmy nenabízí jen Zelenou linku. Podnikatel může využít širší nabídky tzv. barevných linek, mezi nimiž je Zelená linka jen jednou z možností. Barevné linky jsou negeografické linky. Na rozdíl od běžných telefonních linek se přidělují bez ohledu na geografické umístění telefonní linky.

Zelená linka (FreePhone) 800 xxx xxx

  • náklady za hovorné hradí volaný,
  • volající má volání zcela zdarma ať již volá z pevné linky či z mobilního telefonu.

Modrá linka (SharedCost) 844 xxx xxx

  • náklady na hovor se dělí mezi volajícího a volaného,
  • volající hradí hovorné v ceně místního hovoru do pevné sítě.

Obdobou Modré linky je Bílá linka, která začíná dvojčíslím 84.

Žlutá linka 900 xxx xxx

Content

  • linka se zvýšeným tarifem, který hradí volající,
  • volající hradí zvýšený tarif za odborné poradenství.

Duhová linka 906 xxx xxx

  • je to linka se zvýšeným tarifem, který hradí volající,
  • obvykle se používá pro hry, soutěže a zábavu.

Linka pro dospělé 909 xx xx

  • linka se zvýšeným tarifem, který hradí volající,
  • cenová hladina je vysoká,
  • používá se pro zábavu, erotiku.
Našli jste v článku chybu?
8. 2. 2012 11:50
mcrx (neregistrovaný)

Modrá linka se nevyplatí ani volanýmu, ani volajícímu, to už raději klasické geografické číslo. Zelená linka dnes stojí tak od 2000 ročně (podle toho jak je číslo hezký) - to je roční paušál + za volání z mobilu 4,20 a za volání z pevné tak 0,40 Kč za minutu s DPH. Mám ji od Odorika.

31. 8. 2011 16:31
Milan (neregistrovaný)
Uvažuji o zřízení modré linky ,ale nevím jak na to potřebovalbych jí dík za odpověď čus