Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Vzdělání se musí víc propojit s praxí

České společnosti by uvítaly, kdyby bylo vzdělávání na odborných školách více propojené přímo s firemní praxí. Vyplynulo to z průzkumu Česko-německé obchodní a průmyslové komory. Z 2000 pro průzkum oslovených společností by to uvítalo 60 procent z nich. Tzv. duální vzdělávání znamená, že studenti studují určitý obor ve škole a zároveň si vzdělání rovnou prohlubují praxí v konkrétní firmě. Žáci se zpravidla učí to, co podniky opravdu potřebují, řekl k výhodám systému duálního vzdělávání výkonný člen představenstva komory Bernard Bauer.

I tato témata jsou v Česku součástí debat o reformách středních a vysokých škol. A také se promítají do již probíhajících kroků školské reformy, která zahrnuje změny v obsahu a cílech vzdělávání.

Podnikatelé nejen sledují, že absolventi škol nejsou dostatečně připravení na praxi v jejich oboru, ale také to, že nemají dostatečné povědomí o samotném podnikání. V tomto případě jde především o absolventy vysokých škol. Důvody jsou podle podnikatele Iva Pilného dva: Mezi přednášejícími na vysokých školách najdeme jen málo těch, kteří mají tušení, co to podnikat je, natož aby to někdy sami zkusili. Akademické prostředí až na výjimky rozhodně tvorbu nových nápadů a jejich komercializaci nepodporuje. Druhou příčinou je obecné pejorativní vnímání podnikání, napsal Pilný před časem na business server Podnikatel.cz. Čtěte více: Ivan Pilný: Školy nedokážou připravit studenty pro podnikání

Našli jste v článku chybu?
20. 9. 2011 14:54
Viktor Janouch (neregistrovaný)
"České společnosti by uvítaly ..." - hezký začátek. Praxe je však jiná. Jako člověk, který podnikal a podniká a zároveň učí na univerzitě vidím věci z jiného úhlu. Všichni si stěžují na úroveň vysokých škol. Uvědomil si ale někdo, že v 80. letech mělo VŠ vzdělání cca 10-12% populace a dnes je přijímáno na VŠ více než 55% absolventů středních škol? S tímto "materiálem" se nedá pracovat jinak, než že snížíte "laťku". Na ty kvalitní studenty nezbývá čas. Další problém je v odměňování pedagogů…