Vznikla Asociace farmářských trhů, chce rozptýlit fámy o nákupech z velkoobchodů

Organizátoři farmářských trhů se rozhodli spojit a založili společnou Asociaci. Ta má mimo jiné podpořit rozvoj trhů a zvýšit důvěru spotřebitelů.

Organizátoři největších farmářských trhů se spojili a založili Asociaci farmářských trhů České republiky (AFT). Ta bude dohlížet na důsledný výběr prodejců, jasná a férová pravidla pro prodejce, vstřícný přístup ke kontrolním orgánům a dodržování právních předpisů souvisejících s prodejem potravin. Hlavním posláním a cílem AFT má být podle jejích zakladatelů:

  • podpora a kvalitativní rozvoj farmářských trhů v Česku
  • systematické informování veřejnosti o principech farmářských trhů
  • propagace farmářských trhů pořádaných členy AFT
  • informování provozovatelů farmářských trhů a členů AFT o právních předpisech v oblasti prodeje potravin
  • poradenství a vzdělávání členů AFT
  • jednání s dotčenými kontrolními orgány a orgány místní samosprávy a státní správy
  • podpora prodeje, kvalitních, tuzemských potravin
  • rozvoj kultury prodeje na farmářských trzích
  • právní pomoc a ochrana členů AFT například v případě jejich diskriminace v profesní oblasti apod.
  • spolupráce s ostatními organizacemi i jednotlivci, které mají společný zájem a mají blízko k principům a myšlenkám FT

V založení Asociace vidím významný přínos pro spotřebitele a jeho orientaci při nákupu na farmářských trzích. Zákazník bude mít jistotu o původu, kvalitě a bezpečnosti prodávaných potravin, a to je velmi důležité, řekl ministr zemědělství Petr Bendl.

Členové asociace budou muset dodržovat přísnější pravidla, než která vloni vyhlásilo ministerstvo zemědělství. Organizátoři též budou muset hlídat, aby podíl zahraničních potravin na farmářském trhu nepřekročil 10 % z celkového množství prodejních míst. Členové budou moci (a mít zároveň za povinnost) označovat svá tržiště logem AFT a vyvěsit kodex AFT, doplnil Jiří Sedláček ze zakládajícího občanského sdružení Archetyp, které organizuje trhy na náplavce a na Náměstí Jiřího z Poděbrad. Asociace by  organizátorům farmářských trhů měla rovněž pomoci v tom, aby návštěvníci trhů nabyli vyšší důvěry v prodejce a zamezilo se spekulacím, že prodejci své zboží nakupují v obchodních řetězcích nebo velkoobchodech.

widgety

Čtěte také: Boj farmářských trhů: Méně úspěšné odpadnou

Kromě Archetypu patří mezi zakladatele také občanské sdružení Envic, které organizuje Plzeňské farmářské trhy a občanské sdružení Trhni se z Roudnice nad Labem.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnocovat všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+