Z nabídky virtuálů si vybere každý, kromě firemních zákazníků

Viturální operátor ušetří za volání. Může to platit u běžného volajícího. Firemní zákazníci ale mají stále ještě smůlu. Změny by se mohli dočkat během prázdnin.

Na trhu se objevila řada virtuálních mobilních operátorů, kteří slibují opravdu levné volání a tarify bez závazků. Ani donedávna, kdy bylo možné vybírat jen mezi tarify klasických operátorů, nebylo jednoduché vybrat ten správný tarif, a dnes je situace ještě složitější. Na otázku podle čeho vybírat neexistuje jedna správná odpověď. Záleží na tom, co zákazník považuje za důležité a co využívá. Na trhu jsou jak předplacené karty, tak výběr z tarifů.

Jedním z vodítek je, že virtuální operátoři se soustřeďují na levné volání na úkor datových služeb. Pokud tedy zákazník rád surfuje na internetu, stahuje a odesílá e-maily, měl by volbu virtuálního operátora pečlivě uvážit.

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

S každým příchodem dalšího virtuála se ceny ještě snižují a zákazník dostává dosud nečekané benefity. Důkazem je nový operátor Ha-loo, který odstartoval provoz včera a zákazníkovi platí 5 haléřů za každou minutu přijatého placeného hovoru. Navíc odchozí hovory počítá po sekundách. Na druhou stranu ale zákazník platí 45 korun měsíčně za vedení SIM karty.

Nabízíme proto přehledné srovnání jak tarifních možností, tak předplacených karet:

Předplacené karty virtuálních mobilních operátorů
Operátor Volání do sítě/mimo síť SMS do sítě/mimo síť MMS do sítě/mimo síť Volání/SMS/MMS v zahraničí Datový objem Rychlost odeslání a přijetí
Blesk Mobil 2,50 Kč 1,50 Kč 5 Kč 10/5/9,50 Kč 100 MB/100 Kč 8/2 Mbit/s
Mobil.cz 2,50 Kč 1,50 Kč 5 Kč 14,17/5,05/- Kč 200 MB za dobití kreditu v hodnotě 200 Kč Až 10 Mbit/s odesílání i příjem
TescoMobile 1,50/2,90 Kč 1,50 Kč 5 Kč 8,60/2,60/9,50 Kč 150 MB/ 150 Kč 8/2 Mbit/s
Ha-llo 1/2 Kč 1/1,30 Kč 3,50 Kč 5/3/6 Kč 100 MB/85 Kč Až 42 Mbit/s

Důležité je, aby operátor nabízel službu přiměřenou potřebě zákazníka. Pokud člověk nechce platit za balíčky, ze kterých využije pouze část, například nepoužívá datové služby, je lepší vybírat z tarifní nabídky. Tu poskytují dva virtuální operátoři. A své produkty staví právě na tom, aby zaujaly co největší množství lidí. Neomezené volání je v České republice stále ještě velmi drahé a většině z nás se nevyplatí, proto přicházíme s levnými tarify bez závazku, ve kterých by se měl najít úplně každý, uvádí obchodní ředitel operátora 99mobile Michal Fišer.

Tarify virtuálního operátora 99mobile
Tarif/balíček služeb Volné minuty Volání v síti Volání mimo síť SMS MMS Paušální cena
Poslouchám 10 1,49 Kč 1,49 Kč 1,49 Kč 3,99 Kč 49 Kč
Občas si brnknu 100 0,49 Kč 1,49 Kč 0,49 Kč 3,99 Kč 149 Kč
Mluvím 200 0,49 Kč 1,49 Kč 0,49 Kč 3,99 Kč 249 Kč
Volám 400 0,49 Kč 1,49 Kč 0,49 Kč 3,99 Kč 399 Kč

Ke všem tafirům lze dokoupit datové balíčky: 100 MB za 79 Kč, 200 MB za 129 Kč a 500 MB za 199 Kč. Přenosová rychlost může v síti 3G dosáhnout až 42 Mbit/s. 

widgety

Tarify virtuálního operátora GoMobil
Tarif/balíček služeb Volné minuty Volání v síti Volání mimo síť SMS v síti SMS mimo síť MMS Datový objem Paušální cena
Start 0 0,90 Kč 1,90 Kč 1 Kč 1,50 Kč 4 Kč 0 0 Kč
100 60 0,70 Kč 1,70 Kč 0,70 Kč 1,50 Kč 4 Kč 0 100 Kč
200 100 0,60 Kč 1,50 Kč 0,60 Kč 1,30 Kč 4 Kč 100 MB 200 Kč

Ke všem tarifům lze přiobjednat datový objem 100 MB za 75 Kč.

Důležitou zprávou pro podnikatele a firemní zákazníky je, že ani jeden ze stávajících virtuálních operátorů se na ně nespecializuje a tudíž nemá žádné výhodné nabídky. V tuto chvíli je pro větší společnosti výhodnější držet se tří největších poskytovatelů mobilních služeb. Brzy ale dojde ke změně, protože v průběhu léta má začít provoz firma GTS. Další virtuální operátor chce využít díry na trhu a přijít s nabídkou právě pro firemní zákazníky. Podrobnosti o cenách a službách zatím společnost tají.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 7. 2013 8:46

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+