Za nekvalitní potravinou z Polska stojí český manažer. Cena vítězí nad kvalitou

Co nejlevnější nákupy a bez důsledných kontrol kvality. Taková je cesta nekvalitních polských potravin na české pulty.

Do nákupního košíku hlavně nic dovezeného z Polska, taková je praxe českých zákazníků. Obavy z polských potravin nejsou ale na místě, to alespoň tvrdí ve své zprávě United Registrar of Systems Czech (URS Czech), společnost, jež se zabývá certifikací mezinárodních podnikových standardů se zastoupením v Česku.

Čtěte také: Míří k nám stále více polských potravin, prý už jsou ale kvalitnější


Autor: 258398

Ilustrační obrázek

Největší problém tkví v nákupu potravin za co nejnižší ceny. Čeští manažeři nedodržují kontroly kvality, nebo se jim záměrně zcela vyhýbají. „Český manažer má za úkol nakoupit co nejlevněji, kvalitu neověřuje, i když by měl. Když někde nakupuji, nechám si od dodavatele vyžádat standardy kvality, to se bohužel neděje,“ říká Petr Maličovský, generální ředitel URS Czech.

Polsko do České republiky exportuje zhruba 16 % všech dovážených potravin. Ze strany polských firem je potvrzeno, že český klient ve velké míře sahá po nejlevnějších produktech. Tamější společnosti musely leckdy požadavky české strany odmítnout, protože nebyly schopny vyrábět za tak nízkou cenu, míní Petr Maličovský z URS Czech.

Čtěte také: Dočasné zákazy nebo pokuty? Co vyřeší problém s polskými potravinami?

Problémy z dovozem nekvalitních potravin z Polska by mohla vyřešit dostatečná úroveň kontroly ze strany státních orgánů. Měly by být zvýšeny také sankce a postihy viníků. V Polsku jsou pokuty sice nastaveny mnohem přísněji, ale je tam skutečně mnohem větší počet firem, které by měly státní orgány zkontrolovat, což nestíhají. Samy dobré a renomované polské firmy stojí o to, aby byl počet státních kontrol v Polsku větší a obor tak měl i díky tomu lepší pověst, říká Bartosz Ratowski, zástupce polské pobočky.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+