Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Za Opencard je spleť podnikatelských vztahů od Standa - Osobně vidím u Opencard jiné problémy, které se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 10. 2008 11:39

    Standa (neregistrovaný)
    Osobně vidím u Opencard jiné problémy, které se veřejně příliš neřeší.

    Hlavním je "Souhlas s poskytováním osobních údajů", či spíš "Souhlas se špehováním". Nejsem právník, ale dvoustránkový dokument psaný malým písmem, lze shrnout zhruba těmito slovy:

    Dávám souhlas, k tomu, aby každá zúčastněná organizace dostala neprodleně informace, o které si v souvislosti s kartou řekne. Sice k tomu není žádná opora v zákoně, ale na druhou stranu, když to dobrovolně nepodepíšete, žádnou kartu vám nevydáme.

    Opravdu nevidím důvod, proč by firma na výběr parkovacích poplatků musela vědět, jak se jmenuji.

    Sdružení Iuridicum Remedium proti tomu již delší dobu bojuje, zatím však bezvýsledně.

    Druhá věc je nezvládnutá organizace.

    Při podání žádosti mi byl sdělen termín vyzvednutí s tím, že v případě zpoždění mi dají vědět. Když jsem se v příslušný den dostavil k výdeji, viselo tam sdělení přesně opačné: Pokud jsme vám nedali vědět, karta není hotová, datum převzetí není pro nás závazné.

    Před pár dny jsem strávil 2 hodiny čekáním ve frontě na vydání karty. Ze 3 okének mého pořadníku fungovalo dobře jen jedno. Druhé bylo polovinu času neobsazené, ve třetím slečna obsloužíla za celou dobu asi 4 zákazníky, zbytek času trávila soukromými telefonáty (zaslechl jsem zmínku o svatebních šatech kamarádky).

    Dnes jsem zjistil, že najali brigádníky. Na rozdávání letáků...
  • 16. 10. 2008 15:39

    petr_p (neregistrovaný)
    Stejný problém mají České dráhy s jejich kartami. Na zjištění nepřenositelnosti stačí fotografie a sérové číslo. Proč na kartě má být uvedeno jméno a datum narození? K čemu ho potřebuje pokladní nebo průvodčí? K čemu ho vůbec potřebují dráhy jako celek.

    To samé se mi nelíbí při kontrole jízdenek ve vlaku, kdy průvodčí tímto způsobem lustruje každého cestujícího. Tímto způsobem mají dráhy přesný přehled o tom, kdo kdy odkud a kam jel.
  • 17. 4. 2009 10:20

    Miky (neregistrovaný)
    Stando,

    opravdu nejsi právník a ymiňovaný souhlas jsi pravděpodobně nečetl, tvoje interpretace je dost zavádějící a nepřesná. Tvoje osobní údaje nejsou k dispozici žádným třetím stranám. Aplikace které na kartě máš jsou kódovány pod číslem tvoje Opnecard a třetí strany s ním, ani pomocí čtečky (ani vzdálené) nemají přístup. Např. pouye DPP musí vědět kolik ti je let aby jsi zapadal do tarifní kategorie - ani tak ale přesné datum nezná, systém vyhodnocuje tarifní kategorii sám.
    Co se týče čekání, tam už teď asi není třeba komentovat...
  • 1. 7. 2009 21:10

    jary (neregistrovaný)
    Ty si tak odporuješ, naivko!!!
    Důchodce donese papír, ukáže, je zaevidován pod číslem v kategorii "sleva důchodce" - ani jeho nacionále nejsou vůbec potřeba.
    A jestli věříš tomu, že z opencard ap. se nikdo nic nedoví, patříš na Mars.
    Mimochodem, ještě Ti nikdy nevolal operátor nebo banka nebo někdo s nějakou nabídkou? A hádej, kde vzali Tvůj telefon!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).