Hlavní navigace

Za poškození zásilky jsou odpovědné e-shopy

Lidé si stále častěji stěžují na prakticky internetových prodejů, kteří nechtějí převzít odpovědnost za poškozené zásilky. Jak upozorňuje časopid dTest, zákon v tomto případě hovoří jasně, nápravu o poškozené zboží, které bylo odesláno formou zásilky, zodpovídá prodejce. Uložení povinnosti zkontrolovat si zboží při přebírce spojené se ztrátou práva jeho vady reklamovat či jej vrátit je dle našeho průzkumu nejčastější nešvar i těch největších českých internetových prodejců. Ten bohužel přerostl v jakýsi standard, který spotřebiteli ani nepřipadá nezákonný, říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: Zákon ale hovoří jasně. Prodejce odpovídá za to, že zboží bude v okamžiku převzetí v souladu s kupní smlouvou, tedy nepoškozené a funkční. A to bez ohledu na to, zda pro něj přepravu zajišťuje nějaký třetí subjekt.

Našli jste v článku chybu?
15. 8. 2011 0:54
Hexer (neregistrovaný)
Zakon hovori jasne... ale jak se to bude dokazovat? Dopravni sluzba vam nebude cekat az si prevezmete balicek... rozbalite ho... (to nejde dokud ho neprevezmete coz by mohlo byt brano jako akt doruceni a potvrzeni ze jste prevzali zbozi neposkozene)... smontujete vyrobek (treba PC) a zjistite ze neco nefunguje protoze to ma ustiplou soucastku atp. Kdyz vam takhle poslou vec v hodnote treba 500kc to se s nema budete soudit? A po dvou letech (realna rychlost nasich soudu) si vitezoslavne zajdete …