Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Začíná víkend, e-shopům klesnou tržby

Autor: 518993
Redakce

Češi sice o víkendech plní obchodní centra, nákupy na internetu ale tradičně stagnují. Tržby e-shopů se během soboty a neděle propadají na desetinu.

Začíná víkend, e-shopům klesnou tržby

Ačkoliv Češi patří mezi velice aktivní internetové zákazníky, o víkendech si dávají volno. Podle portálu Slevovekody.com je konkrétně v sobotu provedeno pouze necelých 10 % ze všech týdenních prodejů. O něco lepší jsou nedělní statistiky, které ukazují, že se prodá přibližně 13,5 % produktů. U českých zákazníků je dále typické, že ani páteční nákupy přes internet nejsou příliš výrazné. Činí jen 10,5 %. Můžeme z toho usuzovat, že Češi berou nakupování coby povinnost, o víkendu preferují jiné činnosti než vysedávání u počítače, vysvětluje Maria Molenda ze společnosti Slevovekody.com. Více než polovina českých online nákupů je soustředěna do prvních tří dnů v týdnu. Absolutně nejvíce prodejů proběhne v pondělí a v úterý. Tato situace zřejmě souvisí s nástupem do pracovního procesu, kde se lidé věnují kromě své práce také nákupům přes internet.

Průzkum také ukázal zcela odlišný přístup k internetovým nákupům v jednotlivých evropských zemích. Například Britové jsou zvyklí provádět online nákupy převážně v neděli. Ve Španělsku a v Itálii naopak většinu nákupů přes internet orientují na období před víkendem. Španělé mají největší prodej v pátek, Italové ve čtvrtek.

Pozor na nákup auta se stočeným tachometrem

Až polovina autobazarů nabízí auta se stočeným tachometrem. Nákup takového vozu se pak může novému majiteli výrazně prodražit. A to hned dvakrát. Poprvé hned při nákupu, protože cena auta při skutečně najetých kilometrech by byla nižší. Hodnota ojetin se stanovuje podle mnoha paramentrů a právě počet najetých kilometrů je jedním z těch důležitých. Ztráty způsobené záměrným pozměněním těchto parametrů mohou jít u auta nabízeného za 150.000 korun až do desetitisíců. Navíc se takto dezinformovanému majiteli vozu prodraží i následný servis. Pokud si například koupíte auto, které má deklarovaný nájezd 120.000 kilometrů a přitom má ve skutečnosti najeto o 100.000 kilometrů více, předpokládáte, že již byl ve 160.000 kilometrech měněn rozvodový řemen. Pokud však měněn nebyl a praskne vám, oprava stojí až 200.000 korun, říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která ročně provede kontrolu zhruba milionu vozidel.

Daň z příjmu závěr 2

Mělo by být samozřejmostí dát ojeté auto po nákupu do servisu a nechat ho zkontrolovat. Pokud servisní pracovník ale nemá údaj o skutečném stavu najetých kilometrů, většinu hrozících závad nepozná a není finančně únosné nechat preventivně vyměnit většinu rizikových dílů. Riziko technických problémů je ještě daleko důležitější u dieselových motorů, které jsou citlivější a náročnější na údržbu. Pokud se některé komponenty zejména u motoru během života vozidla včas nevymění nebo neprojdou plánovanou údržbou, může jejich defekt i ohrozit posádku na životě. Některé automobilky předepisují v určitých kilometrech kontrolu vstřikovačů naftových motorů. Pokud k ní nedojde, může se stát, že vstřikovače přestanou nárazově fungovat a motor přejde skokově do nouzového režimu, upozorňuje Aleš Zich ze společnosti Auto AZ Consulting.

Názor, že dobře udržované auto s více ujetými kilometry je lepší než neudržované s méně kilometry, nemusí být vždy tím nejlepším. Kvalitní údržba se totiž odrazí především na interiéru vozidla. Podstatné části motoru a podvozku ale stárnou s najetými kilometry a v určitém čase je výrobcem předepsána jejich výměna.

Našli jste v článku chybu?
8. 3. 2014 0:41
Jan Kartes (neregistrovaný)

Ja mohu potvrdit, ze to skutecne tak je. Je to vyslovene typicke, ze Cesi nakupuji vyrazne v pondeli a utery, stredne ve stredu, ctvrtek a sobotu. Bezkonkurencne nejhorsi den je patek a nedele je specificka tim, ze vetsinu dne nic moc, ale k veceru se vse dohani a nedele vecer byva velmi silna. Je to skutecne velmi zajimave toto chovani pozorovat v praxi. A take je zajimave, co z toho plyne - jak se Cesi flinkaji v praci a rozdeluji cas mezi pracovni cinnost a mezi browsdani na internetu, vcetne…