Zákazníci e-shopů: Osobní přístup předčí stovky technologických vymožeností

E-shopaři často vymýšlí nové funkcionality a zapomínají, že pro zákazníky jsou důležitější jiné věci. Klesá zájem o .cz domény. Čtěte krátké zprávy z eByznysu.

Zákazníci ocení v e-shopu hlavně osobní přístup

Nejdůležitějším kritériem při rozhodování zákazníků při výběru e-shopu zůstává cena. Nakupujícím však záleží i na dalších faktorech. Jedná se hlavně o informace o dostupnosti zboží na skladě, rychlé dodání a také o aktivní a příjemnou komunikaci e-shopu. Vyplynulo to z nedávné studie agentury STEM/MARK.

Pokud se obchodníkovi nepodaří naplnit tyto zákazníkovy potřeby, vede to k negativním zážítkům z nakupování v e-shopu. Zákazníci naopak tolik neoceňují pokročilé funkcionality typu zobrazení nejprodávanějších výrobků v kategorii nebo automatické nabídky doplňkových produktů. Místo toho spíše ocení osobní přístup ze strany online obchodu. Zdá se, že český „e-zákazník“ je tvor zcela jednoduchý ve svých potřebách a pro získání jeho věrnosti není nutné nabízet mu všechny vymoženosti online nakupování. I za monitory svých počítačů zůstáváme pořád lidmi se svými emocemi a z nakupování chceme mít především příjemný zážitek, doplnila Jana Michálková z agentury STEM/MARK.

Čtěte speciál Jak založit a provozovat eshop

Koncovky .cz stále vévodí, jejich podíl ale klesá

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek

Zákazníci v Česku si sice pořád nejčastěji registrují domény s koncovku .cz, jejich podíl se však v letošním roce mírně snížil. Zatímco vloni zaujímaly koncovky .cz 64 % všech nově registrovaných domén, v letošním roce činí jejich podíl 62 %. Vyplývá to ze statistik společnosti Active 24, která domény registruje.

widgety

Druhém místo po .cz doménách zaujímají gTLD domény (17 %) a třetí ccTLD domény (13 %). Ze zahraničních si pak lidé Česku nejvíce registrují koncovku .sk (8 %). Oproti loňskému roku výrazně vzrostl počet zaregistrovaných domén s koncovkou .co (o 162 %), která se stává oblíbenou alternativou při obsazenosti domény .com. O 119 % se zvýšil počet domén s koncovou .tw a o 103 % s koncovkou .it. Propad naopak zaznamenaly koncovky .to (- 27 %) a .je (- 24 %).

Jak rovněž ukázaly statistiky firmy Active 24, naprostá většina domén slouží k podnikatelským účelům. I když přibývá fyzických osob-jednotlivců, kteří si kupují doménu pro osobní účely, cca 85 % domén je registrováno pro byznys. Toto číslo je zhruba stejné již několik let a neočekáváme, že by se mělo v budoucnu výrazně změnit, dodává František Grunt, marketingový ředitel Active 24.

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+