Hlavní navigace

Zákazníci e-shopů sází na nákupní rádce a cenové srovnávače

 Autor: 329515
Redakce 4. 3. 2013

Češi se učí vybírat zboží na internetu pomocí cenových srovnávačů a nákupních rádců. Na doporučení přátel už dá málokdo.

Obliba českých internetových uživatelů vybírat si internetový obchod prostřednictvím cenových srovnávačů a nákupních rádců roste. Zatímco ještě před třemi lety si zvolila služby nákupních rádců jen necelá pětina zákazníků, v loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % uživatelů internetu.

Statistiky vyplývají z online průzkumu, který na vzorku 6 500 respondentů provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Zatímco v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo už 44 % uživatelů a v loni se pro nákup v e-shopu rozhodovalo za pomoci srovnávačů už 52 % všech zákazníků. 

Nárůst obliby nákupních rádců je dán citlivostí zákazníků na cenu zboží a kvalitu samotného obchodu. Díky cenovým srovnávačům mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě, říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Naopak klesá tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina, dodává Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Vloni už k výběru obchodu zvolila klasický internetový vyhledávače jen pětina uživatelů.

Jakým způsobem vybíráme e-shopy Rok 2011 Rok 2012
Používám srovnávače cen a nákupní rádce 44 % 52 %
Používám internetové vyhledávače 30 % 20 %
Mám své oblíbené obchody, které neměním 18 % 14 %
Spoléhám na internetové diskuse 3 % 5 %
Dám na doporučení přátel 6 % 9 %
Našli jste v článku chybu?

5. 3. 2013 14:02

mat023 (neregistrovaný)

Jistě, že je to PR článek Heuréky aby si tam eshopy zaplatili prokliky. Je to úplná kravina. Lidé chodí především z běžných vyhledávačů, aspoň u mne to tak je. Efektivnější je PPC reklama na Google či Seznam. Na Heuréce jsou stejně všechna zboží řazena podle toho jak to vyhovuje finančně Heuréce, Aukro první atd

5. 3. 2013 10:10

dk (neregistrovaný)

Dle mých statistik naprostá kravina..... fulltext 80 %

Lupa.cz: Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Levný tarif pro Brno nebude. Radní: je to kartel

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Paštiky plné masa ho zatím neuživí

Paštiky plné masa ho zatím neuživí

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp

ČRa DVB-T2 ověřeno má i Sharp