Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Zákazníci e-shopů sází na nákupní rádce a cenové srovnávače

Autor: 329515
Redakce

Češi se učí vybírat zboží na internetu pomocí cenových srovnávačů a nákupních rádců. Na doporučení přátel už dá málokdo.

Obliba českých internetových uživatelů vybírat si internetový obchod prostřednictvím cenových srovnávačů a nákupních rádců roste. Zatímco ještě před třemi lety si zvolila služby nákupních rádců jen necelá pětina zákazníků, v loňském roce si s jejich pomocí vybíralo vhodný e-shop pro svůj nákup 52 % uživatelů internetu.

Statistiky vyplývají z online průzkumu, který na vzorku 6 500 respondentů provedl nákupní rádce Heureka.cz ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research.

Během tří let se obliba výběru e-shopů přes cenové srovnávače a nákupní rádce zvýšila téměř trojnásobně. Zatímco v roce 2009 je využívalo jen 19 % lidí, v roce 2011 to bylo už 44 % uživatelů a v loni se pro nákup v e-shopu rozhodovalo za pomoci srovnávačů už 52 % všech zákazníků. 

Nárůst obliby nákupních rádců je dán citlivostí zákazníků na cenu zboží a kvalitu samotného obchodu. Díky cenovým srovnávačům mohou velice rychle a jednoduše porovnat nabídky tisíce obchodů a ušetřit značnou část ceny zboží. V případě nákupního rádce mohou navíc nakoupit v ověřeném a spolehlivém obchodě, říká Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Naopak klesá tendence vyhledávat e-shopy prostřednictvím internetových vyhledávačů. Zatímco v roce 2009 vybírala e-shopy přes vyhledávače téměř polovina uživatelů, o dva roky později už to byla necelá třetina, dodává Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research. Vloni už k výběru obchodu zvolila klasický internetový vyhledávače jen pětina uživatelů.

Jakým způsobem vybíráme e-shopy Rok 2011 Rok 2012
Používám srovnávače cen a nákupní rádce 44 % 52 %
Používám internetové vyhledávače 30 % 20 %
Mám své oblíbené obchody, které neměním 18 % 14 %
Spoléhám na internetové diskuse 3 % 5 %
Dám na doporučení přátel 6 % 9 %
Našli jste v článku chybu?
5. 3. 2013 14:02
mat023 (neregistrovaný)

Jistě, že je to PR článek Heuréky aby si tam eshopy zaplatili prokliky. Je to úplná kravina. Lidé chodí především z běžných vyhledávačů, aspoň u mne to tak je. Efektivnější je PPC reklama na Google či Seznam. Na Heuréce jsou stejně všechna zboží řazena podle toho jak to vyhovuje finančně Heuréce, Aukro první atd

5. 3. 2013 10:10
dk (neregistrovaný)

Dle mých statistik naprostá kravina..... fulltext 80 %