Hlavní navigace

Zakládáme firemní stránku na Facebooku. Čtěte, na co nezapomenout

 Autor: 258398
Marketingová kancelář 25. 6. 2012

Ještě nemáte svoji firemní stránku na Facebooku? Čtěte několik tipů, na co nezapomenout a co připravit předem tak, aby registrační proces byl hladký.

Výchozím bodem pro firemní stránky na Facebooku je tzv. timeline. I když tento koncept byl původně určen jednotlivým uživatelům, aby lépe a intuitivněji vyprávěl jejich příběh, nově bylo využito i pro vyprávění příběhů značek. Stránky timeline jsou zkrátka udělány tak, aby byly více osobní než jejich předchůdci.

Hlavním, na první pohled viditelným, bodem je velká profilová fotka a příspěvky zobrazované na časové ose (Timeline). Na profil typu timeline přešly všechny firemní stránky automaticky počínaje 30. 3. 2012. Čtěte také: 7 tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku

Co je to cover photo?

Na úvodní stránce je zobrazena velká úvodní profilová fotka (cover photo), kterou uvidí návštěvníci firemní stránky jako první. Sdělte pomocí ní jakoukoli informaci. Jeden obrázek řekne více než tisíce slov. 

Úvodní obrázek můžete využít k propagaci svého brandu, díky čemuž můžete zanechat ten nejlepší první dojem, vyvolat pozitivní emoce a povzbudit návštěvníky, aby se stali fanoušky.

Data na Timeline

Informace a jednotlivá data jsou řazeny chronologicky na časové ose. Ty informace, které jsou z pohledu brandu důležité, můžete „přišpendlit“, aby se zobrazovaly na vrcholu timeline. Toho docílíte přes „upravovací tužku“ u příspěvku a volbu „Připnout nahoru“. 

Další možností je zvýraznit příspěvky tak, že se budou zobrazovat přes oba dva sloupce timeline (pomocí hvězdičky). Čtěte také: Pět triků, jak budovat a propagovat lokální byznys skoro zadarmo

Další výhody firemního Facebooku jsou:

  • uživatelé mohou stránce zasílat privátní zprávy (opačně je možné pouze odpovídat),
  • přímo na Timeline je možné přidávat různé uživatelské aplikace, např. mapy, YouTube kanál, twitter, atd.)
  • nový administrátorský panel

Pro administrátory firemních timeline stránek je hlavní zprávou, že vidí nahoře stránky velký administrátorský panel, ve kterém jsou zobrazeny všechny pro ně důležité informace, mezi kterými nechybí aktivita fanoušků stránky, dosah sdělení na přehledných grafech.

Jak si připravit stránku na Facebook Timeline?

Při registraci nové firemní stránky, si nejdříve založte stránku pomocí jednoduchého nástroje Create Page. Vyberte si novou úvodní profilovou fotku (cover image). Velikost úvodního obrázku je 851×315 pixelů. Samozřejmě můžete nahrát profilovou fotku o jiných rozměrech, ale riskujete, že nebude vidět vše, co chcete a tak, jak chcete. Navíc větší rozměry budou automaticky Facebookem komprimovány. 

Na úvodní fotce nesmí podle pravidel Facebooku převládat text, nesmí zde být obsaženy výzvy k akci (např. „Staňte se fanoušky“), ani žádné kontaktní údaje včetně adresy webových stránek či údaje o cenách.

Dalším krokem je výběr profilového obrázku. Na profilový obrázek se hodí většinou firemní logo. Nově profilový obrázek má danou pevnou velikost 180×180 px. Čtěte také: E-shop jako vedlejšák. Každý si může přilepšit

Jakmile naberete dostatečný počet fanoušků, změňte si URL vaší firemní stránky. Podnikatel.cz má například URL adresu svých stránek ve formě: www.facebook.com/podnikatel 

Změnu můžete provést na této adrese, na které se rovněž ověřuje dostupnost jména: www.facebook.com/username

Poté stačí již jen aktivně publikovat nový obsah a dávat impulsy fanouškům ke sdílení. 

Autor: Richard Kafoněk, specialista na internetový marketing

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: I život bez cukru může být sladký

I život bez cukru může být sladký

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: Sat novinky: paket Polsat a Sci-Fi Universal HD

Sat novinky: paket Polsat a Sci-Fi Universal HD

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně