Hlavní navigace

Zaostřeno na auta. Je investice do Škody Rapid opravdu výhodná? Zjistili jsme

 Autor: Škoda-Auto
Tomáš Čanda

Jaký je skutečný důvod zlevnění Rapidu a proč se nám tato sleva zdá pořád malá? Porovnali jsme cenu Škodovky s konkurencí a nestačili se divit.

Uvedením Škody Rapid na trh se zdálo, že typický český zákazník dostane přesně to, po čem touží – hodně muziky za málo peněz. Auto s velikostí „tak akorát“ se tváří jako klasický sedan (vzpomínáte na Škodu 105/120?), ale ve skutečnosti je to praktický liftback s pátými dveřmi. Jméno Rapid je nám rovněž povědomé, ale se svým předchůdcem nemá nový Rapid vůbec nic společného. Hodnocení vzhledu necháme již na vás, ale objektivně řečeno je Rapid vcelku pěkné auto a přiznejme si, že design (také) prodává.

Proč ta sleva?

Říkáte si, že je ta Škoda-Auto laskává, když českému zákazníkovi vyšla vstříc a za Rapid nyní požaduje o dvacet tisíc korun méně. Než do Mladé Boleslavi pošlete děkovný dopis, měli byste vědět, že důvodem této slevy je fakt, že se Rapid neprodává tak, jak si Škoda-Auto představovala. Tahle novinka měla lákat potenciální zákazníky, kteří by si jinak koupili menší Fabii a nebo „chudě vybavenou“ Octavii. To se ale nestalo. Fabie a Octavie se prodávají jako housky na krámě, Rapid nikoliv.


Autor: Škoda-Auto

 interiér Rapidu

Rapid s výbavou Fresh nyní pořídíte od 269 900 Kč. Pokud se rozhodnete pro leasing, pak budete začínat na částce 249 900 Kč. Za tyto peníze dostanete manuální klimatizaci, mlhovky, centrální zamykání, rádio s CD/MP3 a tříválcový motor 1,2 MPI s výkonem 55 kW. A dál? Dál už nic, po dobu vlastnictví vozu budete koukat na interiér, kde se to jen hemží černými plasty.

Co nabízí konkurence?

Uvažujete-li o Rapidu, pak by vaší pozornosti neměly ujít následující vozy: Peugeot 301, Renault Fluence a Hyundai i30. Nejskromnější základní výbavu má sice Peugeot (motor 1,2 l 53 kW), ale zaplatíte za něj nejméně (od 220 000 Kč). Elektrická okna i vzadu a asistent pro rozjezdy do kopce, které má Hyundai oproti Peugeotu v základní výbavě navíc, asi nebudou důvodem pro upřednostnění i30 před 301, ale silnější motor (1,4 l 73 kW) by vás zlákat už mohl. Cenovka i30 (od 289 990 Kč) je však už podstatně vyšší. Nechceme chválit Renault, ale je to právě Fluence, který nabízí nejvíce výbavy za nejméně korun. V akci nyní pořídíte Fluence s motorem 1,6 16V (81 kW), manuální klimatizací, rádiem s CD/MP3 vč. ovládání pod volantem, 4× el. okny, mlhovkami a tempomatem za 224 900 Kč.

V kategorii, kde na ceně opravdu záleží

Minus 20 000 Kč v případě Rapidu už nevypadá tak dobře, jak se na první pohled zdálo. V neprospěch cenové politiky Rapidu hovoří i modely z vlastních řad, jmenovitě výběhová Octavia v edici Edition Czech za 338 900 Kč a nová Octavie 3. generace s cenovkou od 334 900 Kč. Pokud nemá interiér Rapidu připomínat holobyt, pak s alespoň minimální nadstandardní výbavou bude atakovat hranici 300 tisíc korun. Výše jmenovaná konkurence na tom není s výbavou zase o tolik lépe, ale základní ceny zahraničních vozů jsou prostě příznivější. Nic si nenamlouvejme, český zákazník slyší na cenu a v této kategorii se každá tisícovka počítá. Pokud toužíte po dieselu, pak Rapid v cenové válce prohrává na celé čáře.

Srovnání Rapidu s konkurencí
auto motor (objem/výkon) palivo cena od (Kč)
Škoda Rapid 1,2 / 55 kW benzín 269 900,–
1,6 / 77 kW nafta 388 900,–
Peugeot 301 1,2 / 53 kW benzín 220 000,–
1,6 / 68 kW nafta 280 000,–
Renault Fluence 1,6 / 81 kW benzín 224 900,–
1,5 / 66 kW nafta 269 900,–
Hyundai i30 1,4 / 73 kW benzín 289 990,–
1,4 / 66 kW nafta 349 990,–
Našli jste v článku chybu?

26. 1. 2013 20:09

mapet (neregistrovaný)

Jen chci upozornit že Vámi udávané ceny u Hyundai i30 jsou uvedeny bez DPH!

25. 1. 2013 11:44

Michal (neregistrovaný)

Rapid je povedené a hezké auto, ale katastrofálně předražené. Také jsem o něm uvažoval, ale už mě to přešlo. Kdyby byl Rapid v základu za 220k stejně jako Peugeot 301 nebo Citroen Elysée, tak by to byl prodejní trhák. Touhle cenou ho ale Škodovka úplně zařízla. Sleva 20k je vzhledem ke konkurenci žalostně málo.

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Jedlé kaštany jsou trpké, je třeba je tepelně upravit

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Típněte to! Kde všude si už nezakouříte?

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

DigiZone.cz: „Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

„Black Friday 2016“: závěrečné zhodnocení

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: 6 změn v novele občanského zákoníku

6 změn v novele občanského zákoníku

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Vitalia.cz: Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Formičky naší babičky: Jak se zbavit rzi

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují