Zapomeňte na oficiální ceníky operátorů, ceny lze srazit o desítky procent níže

Kdo přistoupí na oficiální ceník mobilních operátorů, zbytečně přeplácí. Jak potvrzují podnikatelští matadoři, ceny lze snížit až o desítky procent níže.

Zatímco v některých oblastech platí, že s nabízenou cenou nehnete, u mobilních operátorů se má vše jinak. Pokud si nevyjednáte s operátorem nižší částku, než kterou má uvedenou v ceníku, sami sebe v podstatě okrádáte. Jak potvrdili serveru Podnikatel.cz zkušení podnikatelé, s operátory se dá vyjednat cena o desítky procent nižší, než je uvedena v ceníku. Nemusíte být přitom žádný Petr Kellner či Andrej Babiš.

Čtěte také: Otestovali jsme operátory: Vodafone živnostníky ignoruje, ČEZ o ně nestojí

Z ceníkové ceny se dají srazit desítky procent

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Na oficiální ceníky operátorů zapomeňte.

Ačkoli neomezené tarify a výrazné jejich zlevnění způsobily na telekomunikačním trhu malou revoluci, stále platí, že (nejen) podnikatelé se mohou dostat s cenou o desítky procent níže, než uvádí operátor v ceníku. Podnikatelé se však nesmí bát tzv. “handlovat”. Rozhodně se vyplatí oslovit více operátorů, sdělit jim svoji představu a nechat si udělat nabídku na míru. Jak uvedli serveru Podnikatel.cz podnikatelští matadoři, lze získat nižší cenu o více než polovinu. Inspirujte se radami protřelých podnikatelů a ušetřete tak tisíce korun.

Jakým způsobem jste si vyjednávali u mobilních operátorů tarif a nakolik šel operátor s cenou dolů?

Libor Musil, předseda představenstva společnosti LIKO-S

Náklady na telefonování jsme snížili ve dvou vlnách. První byla ta, že k nám přišel zástupce konkurenčního operátora a rádi jsme si nechali udělat konkurenční nabídku. Poté jsme vyzvali našeho stávajícího operátora a on udělal také novou nabídku a ta byla o mnoho vyšší než od konkurence. V jednotlivých položkách jsme se stávajícím prošli a snižovali jeho ceny s porovnáním k nové nabídce. Cena sice zůstala o něco vyšší, ale potvrdili jsme ji. Tímto jsme snížili ceny o desítky procent. V druhém kole jsme po výměně pracovníka, který nás nechal za tak drahé ceny roky telefonovat, udělali ještě jedno jednání a nyní jsou ceny opět menší o zhruba 10 %.

Liliana Berezkinová, předsedkyně představenstva společnosti Nanopharma

Při výběru mobilního operátora jsme postupovali tak, že jsme, s dostatečným předstihem před ukončením stávající rámcové smlouvy, oslovili jak současného operátora, tak druhého, konkurenčně blízkého operátora. Po vyhodnocení obou nabídek a na základě několika dalších jednání s oběma operátory se nám podařilo dosáhnout podmínek, které byly pro nás velice zajímavé, a to u stávajícího operátora. To pro nás bylo výhodné i v souvislosti s ušetřením administrativních úkonů souvisejících s přechodem k jinému operátorovi. Vzhledem k tomu, že jsme pro mobilního operátora poměrně zajímavým klientem co do počtu SIM karet, podařilo se nám dosáhnout úspory oproti předcházejícímu období přibližně 50 %.

Michal Jirek, majitel e-shopu Čerstvákáva.cz

Kdysi jsem v rámci retenční nabídky získal od operátora slevu 60 % z ceníkových cen tarifů při uzavření smlouvy na dva roky, což mi přišlo natolik výhodné, že jsem žádné konkurenční nabídky neřešil. Po dvou letech mi však slevu bez jakékoli avizace zrušili a vyfakturovali služby za plnou cenu, a proto jsem se rozhodl přejít k jinému operátorovi. Ten současný mi při dalším prodloužení smlouvy nabídl slevu 50 %, kontaktoval jsem další dva, jeden nabídl asi 30 % a druhý 40 % – větší slevy nabízeli pouze v případě závazku na minimální měsíční plnění, což jsem nechtěl.

Vzhledem k pro mě nepřijatelnému postupu prvního operátora, který mi slevu bez oznámení zrušil, jsem raději přijal nabídku jiného operátora se slevou 40 % a jsem nyní poměrně spokojený. Mám přiděleného obchodního zástupce, který za mě vše řeší, takže jsou služby bez starostí. Jelikož jsem požadoval smlouvu bez závazku na minimální měsíční plnění a s pouze několikatisícovou měsíční útratou, při vyjednávání jsem na operátory nijak netlačil, byl jsem s nabídkou spokojen.

Tomáš Bučina, spolumajitel společnosti Provocado

Máme zkušenosti s Vodafone a O2. U Vodafone jsme měli oproti ceníkovým cenám slevu zhruba 6 0% a vznikla čistě prací obchodního zástupce operátora, který to za nás všechno vyřešil. Našel v systémech operátora možnosti a vykomunikoval ceny. U O2 (kde je obecně pro menší firmy výrazně obtížnější získat nadstandardní cenové podmínky) máme slevu celkově zhruba 20 % proti ceníkovým cenám. Podotýkám ale, že nejsme pod 24měsíčním kontraktem.

Pro jednoho klienta jsem z přátelských, a přiznávám i „tréninkových“, důvodů vyjednával s O2 a srazili jsme tam cenu asi o 30 % proti ceníku. Bylo to klasickou metodou: „mám tu nabídku od Vodafone za XXX, klidně vám ji pošlu, a chystáme se požádat o přenesení čísla. Chcete s tím něco udělat?“. Ale upřímně si myslím, že poté, co loni zásadně poklesly ceny paušálů, je už mnohem důležitější přemýšlet spíš nad tím, jaká kombinace služeb co nejlépe vyhovuje potřebám firmy, a být připraven operátora kdykoliv změnit. Místo tvrdého vyjednávání o pár stovek měsíčně tedy doporučuji se raději starat o to, nakolik mi konkrétní využívaná služba zlepšuje to, co poskytuji svým zákazníkům, a kolik jim ve výsledku můžu za můj produkt nebo službu fakturovat.

widgety

Jindřich Šaur, majitel společnosti ACMT

Interně a u menších klientů jsme u “pevných” linek přešli na VoIP. Tím, že se VoIP sami zabýváme a známe situaci na trhu, jsme mohli vybrat službu odpovídající našim potřebám – bez paušálního poplatku s nulovými cenami volání na telefonní čísla v síti operátora a s minimálními tarify za volání na všechna ostatní čísla. Roční telefonní poplatky za “pevné” linky se tak pohybují v řádu stokorun, případně jednotek tisíců, podle velikosti klienta. U mobilních služeb jsme využili nabídku nových neomezených tarifů s tím, že za dva roky, kdy se mají smlouvy obnovovat, už to nebude taková novinka a operátoři se budou více snažit vyjít vstříc.

U větších klientů probíhá výběrové řízení. Operátorovi vyjmenujeme, co chceme, a požadujeme komplexní nabídku “na míru”. Potencionálnímu dodavateli přímo oznámíme, že se stejnou poptávkou oslovujeme i konkurenci. Český trh je malý a fluktuace zaměstnanců vysoká, takže dobrý obchodník zná možnosti své konkurence, možná i on ještě před nějakým časem “kopal za jiný tým”. Díky tomu jsou nabídky víceméně vyrovnané. Každý má nějakou “perličku”, kterou se snaží zaujmout. 

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 9. 2014 15:45

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+