Zařizujete obchod? Začněte z gruntu, od podlahy

Neplýtvejte penězi za levnou podlahovou krytinu. Vyberte si prvotřídní, luxusní a vysoce odolnou, za cenu lité podlahy.

Sehnat nebytové prostory pro naplnění svých snů je jedna věc, účelně a esteticky je vybavit, je věc druhá. Stojíte-li ve dveřích prázdného objektu a v hlavě si malujete, kam přijdou regály, kde své místo najdou vitríny a jak dokonale celý prostor nasvítíte, nezapomínejte při tom ani na vhodný výběr podlahové krytiny. 

Nestačí ji jen barevně sladit s nábytkem a vybírat tak laminát ze slevových letáků hobby marketů. Odborníci vám prozradí, proč se vyplatí do podlah investovat. Poradíme, jaký typ krytiny zvolit pro obchod s potravinami a jaký se hodí do butiku. Zboříme mýty o vysoké váze a ceně kamene a zjistíme, která podlahová krytina je nejprodávanější a proč. Čtěte také: Kde hledat talenty pro malé a střední podniky? Mezi matkami

Bez odborníků ani ránu

Pokud nejste z oboru a nehodláte ve svém krámku prodávat vlastní krytinu, vezměte za vděk firmami, které se pokládáním podlah zabývají. Kupříkladu neodborná pokládka plovoucí podlahy bez dilatace mezi místnostmi může zapříčinit rozlomení krytiny ve dveřích. 

Využijete-li odborníků, cena se sice zvedne, ale odpadnou vám navíc starosti se správně zvolenými podkladovými vrstvami finální nášlapné plochy. Pakliže je totiž podkladovou vrstvou jen litý beton, je ve většině případů třeba zajistit jeho vyrovnání tzv. vyrovnávací vrstvou, následně zvolit vhodnou tepelnou a protihlukovou izolaci.

Neuškodí, když pod nášlapnou vrstvu necháte položit speciální fólii jako ochranu proti vodě. (Lze využít i podlahového vytápění, ale standardem to v komerčních provozovnách není, ledaže byste podnikali ve sklepních prostorách.) Čtěte také: Podnikatel.cz spustil placené odborné poradny. Odpovíme do 48 hodin

Jakou podlahu kam zvolit?

Nejvýznamnější roli zde hrají barvy a odolnost, kupříkladu v obchodech s oděvy se nejčastěji využívají:

  • Vinylové podlahy v objektové kvalitě
  • Přírodní linolea v objektové kvalitě
  • Lité průmyslové podlahy

Vinylové podlahy v objektové kvalitě 

Jeden z nejprodávanějších materiálů na českém trhu jak pro domácnosti, tak pro obchody. Oproti laminu, dřevu, kameni či dlažbě je teplejší, tišší, vysoce odolný a lehce udržovatelný. Lze využít systém vinylů bez lepení tzv. Click, který se pokládá i na nedokonalý povrch, případně lepený, vhodný i pro podlahové vytápění. Vybírat lze z dezénů dřeva, kamene, plechu či hi-tech.

Přírodní linoleum v objektové kvalitě neboli marmoleum

Nezaměňovat s PVC, zde je významný rozdíl jak v ceně a kvalitě, tak i ve složení. Přírodní linoleum, je vytvořeno z lněného oleje, pryskyřic, korkové nebo dřevité moučky, pigmentů, vápence a juty, to které obsahuje dřevitou moučku, je pevnější a odolnější. 

Korkové je sice pružnější, ale rychle se prošlape. Po kvalitním marmoleu se lze projít ve vysoce namáhaných prostorách škol, ordinací, fitness center a obchodů. Významné plus lze přičíst za snadnou pokládku jak v rolích, tak ve čtvercích. 

Doporučení získalo přírodní linoleum i od Pavla Podařila z www.centrum-interieru.cz: Je velice rozšířené a oblíbené. Vybírat lze z široké palety barev, počítat můžete i s vysokou mechanickou odolností. Marmoleum je navíc lehce udržovatelné, netřeba ani vodu, je ekologické a na jeho povrchu nedochází k množení bakterií. Čtěte také: Víte, co není švarcsystém? Zorientujte se dřív, než přijde kontrola

Litá podlaha není výsadou jen parkovišť

Pokud odolnosti přírodního linolea a vinylových podlah nevěříte a obáváte se vyšlapaných cestiček mezi šatními stojany nebo regály, vsaďte na lité průmyslové podlahy. Ačkoliv název svádí k využití výhradně ve skladových prostorách, dílnách či garážích, využití našly i v běžných obchodech, a to hlavně díky:

  • Dostupné ceně.
  • Široké nabídce odstínů.
  • Možnosti vybrat si protiskluzový, lesklý či matný povrch.
  • Výběru ze speciálních druhů vhodných i do provozu, kde jsou přesné elektronické přístroje citlivé na elektrostatický náboj.
  • Jednolitosti – podlaha nemá spáry, je tedy dobře udržovatelná.
  • Aplikaci lze provést i na dlažbu, asfalt, dřevo i zaolejované betonové plochy.
  • Plné zatížení do 3 hodin od nanesení poslední vrstvy.

Tloušťka litých průmyslových podlah se pohybuje od 2 – 10 mm, nezatíží tak ani obchody umístěné v patře. Lité průmyslové podlahy jsou jedním z nevhodnějších povrchů pro intenzivní zátěž jednoho místa, tedy pro prodejny s domácími spotřebiči, potravinami či autosalony.

Vinylové podlahy v objektové kvalitě Od 839Kč/m2
Přírodní linolea v objektové kvalitě – Click  Od 1194Kč/m2
Přírodní linolea v objektové kvalitě Od 704Kč/m2
Lité průmyslové podlahy Od 645Kč/m2

Nebojte se kamene

Pakliže uvažujete o noblesním vzhledu vašeho obchodu, můžete směle sáhnout po kameni. Odradit vás od něj nemusí ani cena ani váha této krytiny. Cena za m2 mramoru začíná už na 699 Kč. Přírodní kámen má váhu dle tloušťky od 23 do 55 kg/m2, běžné zatížení podlahy dle normy je min. 400 kg/m2, zůstává zde tedy dostatečná rezerva.

Od prodejců kamene jsme se dozvěděli, že se žula užívá více v technických budovách, typu administrativní budovy a metro. Mramor najdete především v netechnických prostorách, jako jsou prodejny, obchodní centra, kliniky, wellness a všude tam, kde je obecně dbáno více na vzhled a luxus.

Kámen je téměř bezúdržbový, nehrozí zde prošlapání, poškození kolečky od nákupních vozíků. I pod kámen lze položit podlahové vytápění. Pokud v obchodě plánujete niky, sokly, schodiště či netradiční prodejní pult, lze zde využít jednotného vzhledu právě použitím kamene, který je velmi variabilní.

Na otázku, proč se vyplatí investovat do kamenné podlahy pro obchodní prostory, odpovídal Pavel Daněk z www.piedra.cz: Jednak proto, že cena není o tolik vyšší než klasická levná dlažba. Také proto, že se jedná o přírodní materiál, který zaručuje nadčasovou a trvalou hodnotu investice. Navíc se jedná o elegantní a luxusní řešení, ke kterému lze snadno kombinovat celou řadu dalších materiálů typu dřevo, kov, sklo. Každý interiér má díky „živému“ přírodnímu kameni pozitivní energii, která se přenáší na osoby využívající obchodní či komerční prostory. Čtěte také: OSVČ opět na pranýři. Chcete využít paušál? Zapomeňte na slevy na dani a bonusy

Novinky v dlažbách

Keramická dlažba patří k hojně využívaným podlahovým krytinám hlavně z důvodu nízké pořizovací ceny, snadné údržby a nízké míry opotřebení. Vybírat lze z nejširší škály barev, vzorů, hrubosti, velikosti jednotlivých dlaždic. Lze využívat barevně odlišných listel, vytvářet tak obrazce či nápisy.

Novinkou na trhu jsou keramické dlažby z Itálie, které jsou svými nadstandardními rozměry 1000×3000 mm při šíři pouhé 3 mm, předurčeny pro pokládku do showroomů či autosalonů. Jistě oceníte, že tato krytina vyniká vyšší tvrdostí než žula, přesto je lehká a pružná.

Řekněte „ne“ levnému laminátu

Pokud se přikláníte k přírodnímu vzoru a stůj co stůj chcete zvolit dřevo, vsaďte opravdu na pravý přírodní materiál, nenechte se napálit laminem za 80 Kč/m2, které je vhodné max. do krátkodobých pronájmů. 

V obchodech se počítá s vysokou zátěží, i když hodláte provozovat jen čistírnu, nelze uvažovat pouze v rovině aktuální úspory financí. Jak k tomu dodává Pavel Podařil ze společnosti www.heth.cz: V prostorech, jako jsou restaurace, butiky, studia, jsou podlahy nedílnou součástí vytvářeného interiéru, a proto je nutné hledět do budoucna. Samozřejmě nikdo nechce měnit podlahu každý rok jen proto, že v počátku ušetřil a přicházet tak o klienty.

Dřevěné olejované podlahy jsou poptávané hlavně do obchodů s módou a stylových restaurací. Pakliže se časem podlaha prošlape či poškodí, není třeba položit novou. Cestičky vám odborná firma refreshuje, případně podlahu dopustí.

widgety

Na trhu je nepřeberné množství podlahových krytin od trendových bambusových přes korkové až k avantgardním. Vždy je nutné zvážit, pro jaký typ komerčního prostoru tu kterou podlahu budete využívat. Námi jmenované jsou nejžádanější a nejvhodnější k dlouhodobé vysoké zátěži s malou měrou opotřebení. Čtěte také: Pracujte z domova? Zjistili jsme, zda vás může inspekce kontrolovat 

Foto: www.isifa.com

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 4. 2012 13:01

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+