Hlavní navigace

Ženy jsou při nakupování na internetu lovkyně. Přizpůsobte tomu svůj e-shop

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Michael Hovorka 5. 11. 2015

Zatímco v obchodě ženy regály procházejí pomalu a vše zkoumají podrobně, na internetu je jejich chování zcela odlišné. Alespoň u zboží, které znají.

Pokud chcete při prodeji na internetu na ženách „vydělat“ ještě více, přizpůsobte e-shop jejich chování. Ženy se na internetu chovají jako „lovkyně“, zboží chtějí rychle koupit, nerozhlížet se a jít pryč. Jejich chování je tak přesně opačné než v kamenném obchodě. Vyplývá to alespoň ze statistik srovnávače Zboží.cz a výzkumu společnosti Seznam.cz.

Ilustrační obrázek
Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed

Ženy na internetu nakupují rychle, vědí, co chtějí. 

Naopak muži při nakupování brouzdají e-shopy déle. Čtou si více recenzí. V případě kategorie elektroniky se nechá recenzí výrazně ovlivnit rovná polovina nakupujících, u počítačů na doporučení spoléhá 42 %, doplňuje Milan Šmíd, manažer služby Zboží.cz. 

Naopak dětské zboží, kosmetika, zdraví a léky, potraviny a nápoje recenze významně ovlivňují výběr zboží jen v 36 % případech. Z toho Seznam.cz usuzuje, že ženy chtějí na internetu nakupovat rychle. Publikoval to i v článku na svém blogu.

Čtěte také: Když venku prší, můžete svého online zákazníka odchytit lépe

Jenže v diskuzi pod ním jeden z čtenářů výzkum zpochybnil: Dost divné srovnání. Porovnávat nákupní chování mužů a žen na úplně jiných kategoriích produktů. Není rozdíl spíš v tom že nákup kosmetiky je víc impulzivní než nákup dražší elektroniky? komentoval výzkumu Seznamu Pavel Drábek

Čtěte také: Budete předělávat váš eshop? Při špatném redesignu ztratíte až 30 % objednávek 

Seznam však oponuje tím, že ženy na recenze spoléhají mnohem méně. Z údajů Seznam.cz Výzkumníka vyplynulo, že když už se rozhodnou na internetu nakupovat, vědí, co chtějí, a recenze je moc neovlivní. Recenze v „ženských“ kategoriích zboží významně ovlivňují výběr jen ze třetiny, píše na svém blogu Seznam. 

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Jste stále nemocní? Chybí vám zinek

Jste stále nemocní? Chybí vám zinek

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

DigiZone.cz: ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

ČRa DVB-T2 ověřeno: Hisense a Sencor

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

DigiZone.cz: Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Filmbox Live pro předplatitele UPC DTH

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?