Hlavní navigace

Zhoršila se Česká pošta při doručování balíků, či nikoli?

 Autor: 258398
Redakce 24. 2. 2012

Většina e-shopů se opakovaně setkala s tím, že si u nich někteří zákazníci stěžovali na služby České pošty. Sama pošta to považuje za vynikající vysvědčení.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) upozornila, že zákazníci e-shopů si stěžují na kvalitu služeb České pošty. Problémy se vyskytují především v oblasti doručování balíků, kdy pošťáci (pošťačky) v mnoha případech zboží osobně nepředají. Místo toho, aby zazvonili na adresáta, vhodí mu raději do schránky rovnou oznámení o uložení zásilky. Přestože je tak zákazník doma, musí si pro zásilku dojít na poštu. Z průzkumu, který asociace mezi prodejci uskutečnila, vyplynulo, že s opakovanou negativní zkušeností zákazníků s doručováním balíků se setkalo 60 % e-shopů. Čtěte také: Jan Vetyška: Český zákazník je náročný, e-shopy si vychoval do nadstandardních slu­žeb

Některé online obchody v průzkumu uvedly, že až 10 % svěřených balíků není Česká pošta schopna zákazníkům doručit. Obzvláště negativní zkušenost s doručováním zásilek uvedla čtvrtina obchodníků, s žádnými problémy se pak nesetkalo 16 % e-shopů. Obchodníci rovněž upozorňují na to, že pracovníci pošty v některých případech zboží ani nenaloží do vozu a nechají ho na poště. Doručovatelka pak jen dodá oznámení, že adresát nebyl zastižen. Jsem však přesvědčen, že se ve všech uvedených případech nejedná o systémovou chybu nebo úmysl České pošty jako organizace. Spíš jde o chyby jednotlivců, kteří si chtějí zjednodušit práci, domnívá se Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Jak navíc doplňuje Vetyška, online obchody mají s poštou i jiné problémy. Stává se totiž, že doručovatelé zákazníka o uložení zásilky na poště vůbec neupozorní. Zákazníci si tak ve stanovené lhůtě balík nepřevezmou a Česká pošta jej odešle obchodníkovi zpátky. Vrácenou zásilku tak musí prodejce posílat zákazníkovi znovu, navíc na vlastní náklady a v některých případech dokonce opakovaně, vysvětluje Vetyška. Obchodníci proto raději denně kontrolují na webu pošty, kde se ta která zásilka aktuálně nachází, a zákazníky o tom sami informují e-mailem nebo telefonem. To je však stojí čas a peníze.

Sama Česká pošta však označuje výsledky průzkumu APEK za pozitivní a považuje je za své vynikající vysvědčení. 60 % obchodníků se několikrát setkalo s negativními reakcemi zákazníků. Pokud pošta každoročně přepraví několik desítek miliónů balíků, kolik je z toho několikrát? Jestliže si 76 % zákazníků volí pro dopravu svého zboží poštu, co více bychom si mohli přát? dodal serveru Podnikatel.cz Ivo Mravinac, ředitel odboru komunikace České pošty. Mravinac též připomněl, že pošta neustále zaujímá první místo na trhu doručování zásilek. Čtěte také: Na přepravě zboží z e-shopu můžete ušetřit až desítky procent

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?

6. 3. 2012 5:31

Chce to jen dvě věci.
1) vybrat si správnou službu - např. když chceme ušetřit, je lepší vybrat Cenný balík, před Obchodním balíkem. Mezi velkými městy je přepraven většinou ten samý den a je levnější. Také ho chce vždy dostatečně pojistit - pojistka na 30 000 Kč stojí 15 Kč, když je ale někdo škrt, tak se pak nesmí divit, že nic nedostane, když se balík ztratí
2) pokud něco nefunguje, jak má, tak si stěžovat. Nejdříve na info@cpost.cz, když nepomůže tak na ČTÚ. Nám takhle odmítali do firmy doru…

6. 3. 2012 5:27

Ono je to jednoduché - z plateb kartou musí obchodník odvádět určité procento z platby a to by se České poště moc nelíbilo - a ještě méně by se to líbilo např. příjemci dobírky, kdyby dostal o nějaká 1-3 % méně, "protože příjemce zaplatil kartou".
Platební karty Poštovní spořitelny bere pošta proto, že tyto mají kromě funkce platební karty i funkci elektronické peněženky, ze které pošta neodvádí tento poplatek. U řady cenin je marže nižší, než poplatek bance, která vlastní terminál a zároveň sml…

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Italové dělají mozzarellu z mléka z Česka

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Vitalia.cz: I církev dnes vyrábí potraviny

I církev dnes vyrábí potraviny

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

Fotorecept: Jak nezkazit nadýchanou omeletu

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?