Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Změnil se systém doručování písemností

Od 1. července 2009 se změnil občanský soudní řád. Významnou změnu zaznamenal systém doručování písemností. Z důvodu jednotnosti se změna promítne i v souvisejících zákonech. Změna v doručování písemností vyvolala i novelizaci zákona č. 337/1992 Sb. o správě daní a poplatků, konkrétně § 17, který upravuje doručování písemností od správce daně.

Další ustanovení § 17, které se týká doručování písemností, vstoupí v platnost od 1. září 2009. Od září 2009 zákon počítá s elektronickým doručováním adresátům, které mají zpřístupněnou datovou schránku.

Správce daně doručuje úřední písemnosti zpravidla poštou. Doručit písemnost mohou přímo i pracovníci správce daně a dokonce i zveřejněním na vývěsní desce správce daně.

Písemnost se doručuje v bytě, provozovně, kanceláři nebo pracovním místě, kde se adresát zdržuje. Písemnost lze považovat za doručenou i mimo tyto prostory, pokud příjemce převzetí písemnosti neodepře. § 17 Zákona o správě daní a poplatků umožňuje doručit písemnost všude, kde doručovatel příjemce zastihne.

Dopis z finančního úřadu je často určen k doručení do vlastních rukou. A právě u těchto písemností se mění způsob doručování. Doručovatel může vhodit po marném uplynutí lhůty na vyzvednutí písemnost do domovní nebo jiné adresátem užívané schránky.

Našli jste v článku chybu?