Hlavní navigace

Znáte zákazníky svého e-shopu? Víme, co kdo nakupuje na internetu nejčastěji

 Autor: www.isifa.com
Daniel Morávek 7. 11. 2014

Jiné nákupní preference mají na internetu muži a jiné ženy. Rozdíly též panují ohledně vzdělání či věku. Přizpůsobte proto svůj e-shop a marketing.

Bez znalosti zákazníků, jejich charakteristik a nákupních preferencí se neobejde žádný podnikatel. Přečtěte si proto výsledky výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a agentury Mediaresearch, který se zaměřil na rozdíly v nákupech na českém internetu v závislosti na sociodemografii.

Čtěte také: 6 podnikatelských matadorů radí: Je potřeba mít k e-shopu profil na Facebooku?

Ženy kupují oblečení, muži počítače

Z průzkumu vyplynulo, že ženy přes internet nejčastěji nakupují oblečení a boty, zatímco muži v e-shopech pořízují především počítače a mobilní telefony. Oblečení či boty totiž na internetu za poslední rok nakoupilo 62 % žen a jen třetina mužů. Oproti tomu 53 % mužů si v e-shopu pořídilo počítače, či hardware, zatímco žen pouze 31 %. Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody, komentoval výzkum výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.


Autor: APEK, podle licence: Rights Managed

Starší zákazníci kupují dražší zboží?

Rozdíly v nákupních preferencích se ale neodvíjí jen od pohlaví. Lidé s vysokoškolským vzděláním preferují kromě oblečení také slevové kupony a kosmetické produkty. Spotřebitelé bez maturity zase volí spíše počítače, oblečení a mobilní telefony. Co se týče věku zákazníků, stále platí, že nejaktivnější je v nákupech na internetu věková skupina 25 až 34 let, u které vítězí nákupy oblečení, kosmetiky, slevových kuponů a sportovního vybavení. Naopak u starších spotřebitelů převažují nákupy dražších výrobků, tedy počítačů, bílého zboží a mobilních zařízení.

Foto: www.isifa.com

Našli jste v článku chybu?

7. 11. 2014 17:18

Pavel (neregistrovaný)

Musel bych být opravdu hodně hloupý abych to co je v článku sám nevěděl...:)

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Měšec.cz: mBank cenzuruje, zrušila mFórum

mBank cenzuruje, zrušila mFórum

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Říká amoleta - a myslí palačinka

Říká amoleta - a myslí palačinka

120na80.cz: Jak oddálit Alzheimera?

Jak oddálit Alzheimera?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Vitalia.cz: V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

V SAPĚ našli nelegální porážku kachen

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

DigiZone.cz: Sat novinky: Fransat UHD Demo

Sat novinky: Fransat UHD Demo

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně