Zvyšuje účtenková loterie výběr daní? Na Slovensku pouze o „pár drobných“

Účtenková loterie, kterou zavedli vloni na Slovensku, má na výběr daní pouze zanedbatelný vliv. Přesto si ji slovenské ministerstvo financí pochvaluje.

Účtenková loterie, kterou zavedlo sousední Slovensko vloni na podzim, má na příjmy státního rozpočtu pouze marginální dopad. Jak včera zveřejnilo slovenské ministerstvo financí, účtenková loterie přinese navíc na výběru DPH asi jen 7 až 8 milionů eur ročně. Roční výnosy této daně přinos dosahují skoro 5 miliard eur. 

Loterie prý slouží hlavně jako osvěta

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com, podle licence: Rights Managed

Ilustrační obrázek

Navzdory zanedbatelnému vlivu na státní rozpočet si ministerstvo zavedení loterie pochvaluje. Hlavním přínosem Národní účtenkové loterie je její edukační potenciál, tedy to, že je ideálním nástrojem šíření daňové osvěty. Záměrem bylo šířit myšlenku, že normální je platit daně a ne se placení daní vyhýbat, protože daňoví podvodníci okrádají všechny ostatní, kteří daně platí poctivě, uvedl ministerstvo v tiskové zprávě.

Od spuštění loterie registruje ministerstvo přibližně 450 tisíc hráčů, kteří zaregistrovali skoro 65 milionů účtenek v celkové hodnotě 774 milionů eur. Podle ministerstva pomohla loterie v úspěšnosti kontrol elektronických registračních pokladen, která se v roce 2013 zvýšila na 45 %. O rok předtím přitom činila necelých 30 %.

Česko plánuje online registraci tržeb

Účtenkovou loterii zvažuje i české ministerstvo financí. Předně však plánuje od roku 2016 zavést online registraci tržeb. Ta by měla nahradit původně plánované registrační pokladny, jejichž pořízení je příliš nákladné. Ministerstvo financí se tak nechalo inspirovat v Chorvatsku, kde se podobný systém pro kontrolu příjmů a plateb daní podnikatel osvědčil.

Čtěte také: Registrační pokladny budeme mít nejdřív za tři roky. Budou ale chytřejší

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 5. 2014 8:03

Poradna – pokud si nevíte rady

Další poradny Nové téma

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics »

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+