Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Obchod a marketing

Úsloví "jiný kraj, jiný mrav" platí i pro obchodní jednání

Chcete, aby vaše zahraniční obchodní nebo osobní vztahy byly přátelštější? Musíte si osvojit tolerování kulturních zvyklostí zahraničních partnerů. Například nikdy nevyrušujte Španěla během siesty, pochvalte Italovi dítě a v Anglii se nevychvalujte akademickými tituly.

Peter Bayer

10. 9. 2007 0:00

Golf - novodobá psychická relaxace

Na rozdíl od anglosaských zemí byl donedávna golf v Česku symbolem snobského stylu života. Postupně se ale začal stávat všeobecně uznávaným sportem, a tím pádem i cenově přijatelnějším. Co láká k této originální hře lidi, kteří nemají volného času na rozdávání?

Linda Krakowski

4. 9. 2007 0:00
| 2

Dámy a pánové…aneb slušnosti není nikdy dost

V 90.letech minulého století se v Česku vyrojilo mnoho podnikatelů, kteří si s etiketou hlavu příliš nelámali. Až časem jim docházelo, že tím poškozují pověst nejen svou, ale celé firmy. Dnes už je situace lepší, i když se stále setkáváme s podřízeným, který jako první podává ruku nadřízenému a tyká mu.

Peter Bayer

3. 9. 2007 0:00
| 4

Počet business center převyšuje poptávku, staví se ale dál

Business centra jsou stále v kurzu. I když poptávka po nich není tak vysoká a úměrně klesá, developery to přesto neodrazuje od staveb nových. Jejich počet každoročně narůstá nejenom v Praze, ale i v okresních městech. Moderní domy pak ale ve větší míře zejí prázdnotou, přitom získat si svou pozornost mohou už jen nižší cenou za pronájem.

Denisa Dvořáčková

17. 8. 2007 0:00

Manažeři nejčastěji snídají v klidu domova, přesto ne příliš zdravě

Snídaně – základ každého dne. Od odborníků na zdravou výživu to slýcháme už dlouho. A zdá se, že jejich úsilí slaví úspěch. Podle průzkumu jednoho obchodního řetězce si pravidelnou snídani dopřávají tři ze čtyř Čechů. Mnozí z nich ji ovšem odbývají.

Monika Ficencová

15. 8. 2007 0:00

Outdoor aktivity přinášejí také svá rizika

Každý outdoor program s sebou díky své originalitě i jedinečnosti týmu přináší hmatatelná rizika. Je užitečné je poznat a počítat s jejich možnými negativními důsledky. Kvalitní přípravou kurzu jim však lze účinně předcházet. Podaří-li se takové nesnáze překonat, může se outdoor kurz stát obrovským přínosem v procesu budování týmové spolupráce.

Vojtěch Malý

14. 8. 2007 0:00

Dochází vám nápady? Vyvětrejte si hlavu na moři

Každý z nás potřebuje odpočívat, a léto k tomu přímo vybízí. Řada lidí jede zapomenout na pracovní povinnosti do přímořských letovisek. Plavit se po mořské hladině už není v současnosti žádný problém. Na koupi námořní plachetnice, jachty nebo katamaránu jsou sice potřeba statisíce až miliony korun, na jejich pronajmutí však stačí "pouhé" desetitisíce.

Monika Ficencová

3. 8. 2007 0:00

Nezačínejte od nuly, zkuste franchising

Obliba franchisingu stále roste. Počet licencí stoupl v období roku 1999 až 2004 čtyřnásobně, počet provozoven se zvýšil devítinásobně. Poslední roky trend pouze potvrzují. Podnikaní pod zavedenou a úspěšnou obchodní značkou tak na ústupu rozhodně není.

Lucie Domanská

2. 8. 2007 0:00

Outdoor aktivity jako prvek budování týmu

Aktivní manažerský tým je základem firemní dynamiky. Někdy se ale i zkušení manažeři, kteří mají „něco za sebou”, dostávají do krize komunikace. Outdoor kurzy se mohou stát výrazným impulsem posunu v pracovních postojích. První část dvoudílného článku přináší představení outdoor aktivit jako prostředků k týmovému rozvoji a uvádí základní typy těchto programů. Druhý díl se pak zaměří na zhodnocení přínosů a rizik, které mohou outdoor aktivity přinést manažerskému týmu.

Vojtěch Malý

1. 8. 2007 0:00

Obchodní oběd nemusí být vždy noční můra

Business lunch, nebo-li obchodní oběd, nemusí být stresující záležitostí, ale může se stát příjemným zážitkem pro obě jednající strany. Záleží ovšem na Vás, jaký k němu zaujmete postoj a co od něj očekáváte.

Denisa Dvořáčková

31. 7. 2007 0:00

Jak se (ne)stát workholikem

Práce, práce, práce. Neumíte myslet téměř na nic jiného, než na ni. O víkendu nedokážete v klidu zamáčknout budík a spát dál. Na všechny, kdo se vás snaží od práce odtrhnout, vrčíte. Váš rodinný i společenský život je narušený, protože krom práce nemáte na nic čas ani náladu. Dokonce i koníčky a jiné relaxační záliby musely ustoupit práci. Ta se stala pro vás závislostí až posedlostí. S největší pravděpodobností jste se stali workholikem.

Lucie Domanská

27. 7. 2007 0:00

Pravidla chování na pracovišti určuje zaměstnavatel

Žádný majitel firmy nechce, aby utrpěla jeho pověst, a mnohdy si ani nepřipustí, že něco jako šikana na pracovišti se vyskytuje v jeho firmě. Měl by to být právě zaměstnavatel, kdo určuje pravidla a nastavuje firemní kulturu. Ve zdravém prostředí totiž jsou i zdravé mezilidské vztahy.

Lucie Domanská

26. 7. 2007 0:00

Chvalte veřejně, kritizujte mezi 4 očima

U každého vedoucího pracovníka se předpokládají určité znalosti v oblasti psychologie a jednání s lidmi. Ne každý skvělý manažer a obchodník je zároveň i skvělý vedoucí pracovník a naopak. I chválit a kritizovat zaměstnance musí vedoucí pracovník "umět".

Lucie Domanská

11. 7. 2007 0:00

Osobní doprava - čím ještě může překvapit?

V rámci tuzemské osobní autobusové dopravy je již poměrně velká konkurence. Dopravci se předhánějí v poskytovaných službách, v cenách jízdenek, ve frekvenci spojů apod. Existuje zřejmě již jen velmi málo možností, jak přilákat další zákazníky. Každý dopravce si své know-how chrání a úzkostlivě tají, s čím příště hodlá přijít na trh. Kde jsou tedy ještě možné „mezery“ v osobní dopravě?

Lucie Domanská

4. 7. 2007 0:00

Jak financovat film

Kvalitní scénář nestačí. Chcete-li vyrobit film, potřebujete mnohem víc... peněz. Investice do filmu je ale velmi nejistá. Půjčí vám tedy jen málokdo. Přinášíme přehled o tom, co všechno musíte udělat, abyste získali peníze na výrobu filmu.

Jan Vinter

3. 7. 2007 0:00

Nejbohatších lidí přibylo... jak investují?

Majetku v hodnotě jednoho milionu amerických dolarů dosáhlo v uplynulém roce opět více lidí. Přibylo též českých "dolarových milionářů". Mezi "horních deset tisíc" již patří téměř patnáct tisíc osob. Jak se o své bohatství milionáři starají? Můžeme se poučit.

Petr Zámečník

29. 6. 2007 0:00
| 1

Inovace by měla být základním úkolem managementu

Svět jde stále kupředu a tak i firma, která nechce zůstat pozadu a spět k zániku, se bez inovací neobejde, pokud chce stále oslovovat zákazníky a alespoň držet krok s konkurencí. Inovace jsou nezbytnou součástí každého fungujícího a prosperujícího podniku, který myslí na budoucnost. Vždyť úkolem managementu inovací je „dobré věci „dělat dobře“.

Lucie Domanská

28. 6. 2007 0:00

Opomíjení spotřebitelé s nižšími příjmy jsou pro firmy velkou příležitostí

Pro mnoho lidí v Česku je zbytečným luxusem myčka nádobí i dovolená u moře. Jako nedostupné se zdá být zbrusu nové auto a například zakoupený software také není v domácnostech pravidlem. Z nově zveřejněné studie vyplývá velmi malé zaměření západních podniků na spotřebitele s příjmy lehce pod úrovní průměrné mzdy.

Vojtěch Malý

26. 6. 2007 0:00

Japonci... nejsou tak pracovití

Japonci jsou pověstní svým pracovním nasazením a pravidelným setrváváním v zaměstnání do pozdních nočních hodin. Pověsti ale mnohdy nadsazují. Jaký je japonský pracovní systém ve skutečnosti? Personální oddělení firem funguje i jako seznamka... a poměrně úspěšná.

Jan Vinter

25. 6. 2007 0:00

Inovace – zbytečný přepych?

Každý podnik, který se chce udržet na trhu, by měl jít stále kupředu, hledat nové věci, nové příležitosti, nové postupy,… měl by tedy realizovat vhodnou inovační politiku. Ne vždy je inovace doprovázená výraznými investicemi. I inovace, která nic nestojí, přináší obrovskou úsporu nákladů.

Lucie Domanská

22. 6. 2007 0:00

Podíl největších obchodníků roste, v malých obcích to však není znát

O deset procentních bodů stoupl za poslední rok tržní podíl TOP 10, tedy deseti největších obchodníků v Česku. I přes expanzi nadnárodních společností se stále nedaří pokrýt kvalitními obchodními službami menší obce do 5 000 obyvatel, zatímco ve městech stále roste hlad po „rodinných nákupech“.

Vojtěch Malý

19. 6. 2007 0:00

Jak si správně zorganizovat čas

Máte pocit, že pracujete od rána do večera, stále nemáte na nic jiného krom práce čas, na poslední pivko či kávu s kamarády si už ani nevzpomínáte a přátelé vás přestali zvát na párty, protože stejně nikdy nepřijdete. Je možné, že buď jste se stali workholikem nebo si nedokážete správně zorganizovat čas.

Lucie Domanská

18. 6. 2007 0:00

Timesharing - levnější je "vlastnit" než pronajímat

V České republice je timesharing - "vlastnictví" hotelu za účelem vlastní dovolené - stále ještě relativně neznámý pojem vyvolávající strach. Jak by ne, vždyť spousta lidí přišla různými podvody o své peníze a životní úspory. Timesharingu se ovšem nemusíte bát.

Jan Vinter

15. 6. 2007 0:00

Zákazníci Delvity ode dneška nakupují v Bille, změnu image ještě zcela nepocítí

Obchodní řetězec Billa dnešním dnem otevírá dvojnásobek svých prodejen. V pátek 1. června oficiálně převzal síť supermarketů Delvita a zvýšil tak svůj podíl na trhu. Zákazníci přeměnu značky zatím nepoznají, první rebrandingová prodejna zahájí provoz až 16. července na pražském Karlově náměstí.

Michael Hovorka

4. 6. 2007 0:00