Email marketing zažívá boom. 8 triků českého experta

Nejznámější email marketér u nás a držitel několika rekordů v online prodeji sdílí 8 kroků, které jeho podnikání za rok a půl posunuly na obraty 20 milionů ročně.

Podle Davida Kirše, autora knihy Miliónový email, existuje mapa, chcete-li návod, který jemu osobně i tisícovce dalších podnikatelů u nás pomohl k výraznému zvýšení firemních obratů… díky něčemu tak obyčejnému, jako je email. Znamená to, že email je pořád sexy? A pokud ano, jaký je ten návod?

1.krok – STANOVTE SVOU STRATEGII

Nejdřív pomáhej, potom prodávej. Pryč jsou doby, kdy stačilo lidem něco nacpat před obličej, aby si to koupili. Dnes ke klientům musíte přistupovat pečlivěji… nejdříve jim pomoct a poradit, získat si důvěru, vytvořit vztah a až pak vůbec začít pomýšlet na nějaký prodej.

2.krok – VYTVOŘTE HODNOTNÝ OBSAH

Abyste lidem nejprve pomohli, musíte pro ně vytvořit hodnotný obsah. To předpokládá, že znáte svou cílovou skupinu. Co je nejvíc trápí? Jaké mají problémy? Co potřebují vyřešit. Pokud jim tyto otázky pomůžete rozluštit kvalitním obsahem a navíc zdarma, zamilují si vás a budou připravení a lační od vás kupovat.

3.krok – BUDUJTE DATABÁZI KONTAKTŮ

9 z 10 podnikatelů stále vyhazuje kontakty do koše! Návštěvník přichází na stránky, rozhlédne se a zase odchází… ve většině případů navždy. Potřebujete systém, který návštěvníky namotivuje, aby vám na sebe zanechali kontaktní email… např. výměnou za ebook zdarma s názvem 7 nejčastějších chyb [vašeho oboru].

4.krok – VYTVOŘTE OPRAVDU ÚČINNÝ EMAIL

Když už vytváříte rostoucí databázi kontaktů, je třeba s ní začít pracovat a dál rozvíjet vztah a důvěru. Statistiky říkají, že 81% zákazníků u vás nakoupí až po pátém kontaktu. Je tedy potřeba nejen zasílat emaily pravidelně (ideálně automaticky, viz dále), ale také profesionálně… tak, aby na konci každého emailu rostl váš status “experta oboru” v očích vašich klientů.

5.krok – ROZESÍLEJTE EFEKTIVNĚ

Podle právních předpisů (nikdy neposílejte spam ani nevyžádanou poštu!) uveďte v patičce, že se jedná o obchodní sdělení a nabídněte okamžitou možnost odhlášení. Poslední, co chceme, je další spam ve vodách českého internetu. Buďte jiní – vytvářejte hodnotu, naučte se jak a kdy rozesílat, co do mailů psát a spam postupně skončí v propadlišti dějin. Všichni na tom vyděláme.

6.krok – VYHODNOCUJTE – STATISTIKY EMAILŮ

Ve světě internetu se už nestaví na dohadech, slibech ani spekulacích. Obrovská výhoda email marketingu je jeho měřitelnost, která staví na faktech a reálných výsledcích. Přesně statisticky vidíte, co funguje a co méně a jste schopní pružně reagovat.

7.krok – VYUŽÍVEJTE AUTOMATIZACI (!)

Další supersíla email marketingu. Díky moderním aplikacích jste schopni vytvořit tzv. smartkampaň – sekvenci emailů, které klientům automaticky přijdou v přednastavených intervalech po jejich registraci na vašich stránkách. Tímto způsobem přitahujete zákazníky, budujete důvěru, předehříváte klienty k prodeji a vůbec u toho nemusíte být.

8.krok – ZAVEĎTE SYSTÉM PÉČE O ZÁKAZNÍKY

Pomalu se blížíme do finiše tzv. cyklu zákazníka: vědět → věřit → koupit → doporučit. Zákazník se o vás dozvěděl, díky emailům a hodnotnému obsahu uvěřil, koupil a teď je připravený vás doporučovat, kudy chodí… protože na takový servis není v online světě zvyklí.

Tento postup stojí za tím, že David Kirš zvedl během 18 měsíců příjmy svých firem z několika desítek tisíc na obrat 20 milionů ročně.

V těchto dnech běží již třetí ročník jeho oblíbeného kurzu Email Academy, kde se podnikatelé krok za krokem učí, jak tyto principy a techniky email marketingu účinně začlenit do svého podnikání, aby zvýšili firemní obraty a co nejvíc zautomatizovali své příjmy.

Část tréninku je zdarma a můžete jej shlédnout na stránkách www.emailacademy.cz.

9 z 10 podnikatelů stále vyhazuje kontakty do koše! Návštěvník přichází na stránky, rozhlédne se a zase odchází… ve většině případů navždy. Potřebujete systém, který návštěvníky namotivuje, aby vám na sebe zanechali kontaktní email… např. výměnou za ebook zdarma s názvem 7 nejčastějších chyb [vašeho oboru].

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+